Wie heeft er ervaring met vetbulten bij zijn beestje?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Wie heeft er ervaring met vetbulten bij zijn beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 14:06

Lieve mensen,

Ik ben 2 weken geleden er achter gekomen dat er een bult op de neus van me paardje. Ik had het nog nooit gezien en je voelde het alleen als je met je hand over zijn neus wreef.
Nu is in 2 weken tijd het bultje gegroeid en zie je de bult zitten als je er op gaat letten. Het bultje ligt vrij je kan hem zo vast pakken, Uron geeft er ook geen kick om en vind het niet erg en het doet niet eens pijn.
Ik vermoed dat het een vet bultje is. Maandag komt de vee arts pols hoogte nemen. En ben toch wel bang dat het wat anders is. Omdat ik toch wel verhalen hoor van, dat het ook een tumor bultje kan zijn. Ik ben toch wel als de doods dat ik mijn paardje verlies. Omdat hij me alles is zo maar gezegd. Meneer heeft ook nog nooit wat gehad. Dus vandaar een beetje mijn angst.

Mijn vraag was, wie van er ervaring heeft met vet bultjes, en als ze weg werden gehaald hoe ging dat in zijn werk?

Winegum

Re: Wie heeft er ervaring met vetbulten bij zijn beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:16

Mijn vorige paard had ook een vetbult. Deze had hij al toen hij nog van de vorige eigenaar was, en ik weet niet of deze hem een keer heeft laten verwijderen, of dat de DA al meteen zei, de kans is groot dat hij terugkomt. Oftewel, toen ik hem kreeg had hij een vetbult en die heb ik dus ook niet laten verwijderen. De kans zou toch groot zijn dat hij terug zou komen, en mijn paard en ik hadden er beide geen last van..

Maar in ieder geval wel goed dat je de DA na laat kijken! Hoop dat het vetbult is en niks ernstigs.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:18

mou ja zeg dat is grappig !!
dit heeft mijn pony ook gehad en ik dacht ook aan eren tumoortje!!
we hebben gelijk de dierenarts erbijgehaald
maar die kon niks vinden!
na een paar weekjes was het ook weer weg!!
gelukki!
ik hoop dat het bij jou ook positief is!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:23

Komende dinsdag komt de veearts bij mijn paard een kleine tumor weghalen!
Ik vond het bultje tijdens het poetsen!
bultje is zo groot als een knikker!
goed van je dat je de veearts snel laat komen,
ookal is het achteraf niks ergs!
Ik schrok er wel van maar volgens de dierenarts is het prima weg te halen en houdt ze en niks aan over Knipoog

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:28

eowyn heeft ook atheroomcyste. Die zit vlak tegen haar ruggegraat aan.
Zadel ligt er niet op, ze heeft er geen last van en het komt en het gaat.
Heb een middel van Charlotte gekregen (van eric laarakkers) en daar reageert ze goed op.
Het is nu al een tijdje weg geweest.

Vaak is het iets onschuldigs. Ik ga het ook niet weg laten halen, want dan heb je soms meer schade dan wanneer het
er blijft zitten.