tips revalidatie na ocd operatie beide achterknieen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloon80

tips revalidatie na ocd operatie beide achterknieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 16:52

Mijn 4 jarig maatje is geopereerd aan beide achterknieen. (Nu maandje geleden) De operatie is goed gegaan. Gelukkig!! Pling Nu is mijn lieve sam een deens warmbloed van de hengst samsam (v. houston) het is echt een schat maar de 24 uur boxrust en inmiddels 3 weken rusten en daarna 2 weken een kwartier aan de hand stappen maken hem niet vrolijker! Komende week mag ik er eindelijk weer op. 20 minuutjes stappen, opbouwend naar de 30 en rustig wat draven.

alle tips er ervaringen zijn welkom!!!!

PBA_

Re: tips revalidatie na ocd operatie beide achterknieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:15

wat ik moest doen was fietsen en dat steeds opbouwen en later er op gaan zitten. zo lang op stal vond ze ook niet tof

iloon80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:11

mijn vriend vind het id ook niet echt tof! ging dat fietsen dan wel goed??? is het met jouw paardje helemaal goed gekomen?
ben wel benieuwd!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:54

tja dat was een kwestie van laten wennen en mijn paard was goed opgevoed daar wil ik mee zeggen dat ze respect had voor me en me niet voor de voeten liep. Anders had ik het nooit gedaan. je begint ook met hele kleine stukjes een omdat de benen nog moeten revalideren en twee omdat het fietsen aangeleerd moest worden. Mocht er ook mee rennen maar ik heb astma dus dat werd het niet. Met mijn paard is alles nu goed. Wel wat tegenslagen gehad ze bleek na de narcose omgevallen te zijn bij het opstaan en is atactisch geworden waar we pas na 2 jaar klungelen achterkwamen. Voor het hele verhaal zie profiel.