Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
fjordowner18 schreef:de mijn was ook dampig, mocht alleen nog maar stappen en dan was het nog maar devraag of het ietsbeter zou worden (was bij haar heel erg).
Toen hebben we na overleg met de da besloten haar in te slapen.
Leo schreef:Is fokmerrie zijn ook in de zomer (als het warm en stoffig is) niet zwaar voor een dampig paard? (Weet er verder nog weinig van af, ben me er nog erg op aan het orienteren).
Leo schreef:Is fokmerrie zijn ook in de zomer (als het warm en stoffig is) niet zwaar voor een dampig paard? (Weet er verder nog weinig van af, ben me er nog erg op aan het orienteren).
Katja schreef:Ik ben er dan weer niet zo voor een een planteneter dierlijke olieen te voeren.
en wie was ik dan wel niet om hem op deze manier nog verder te laten leven of beter gezegt te laten wachten op de dag dat hij stikken in zn eigen slijm?
)

Leo schreef:Ongeveer een maand geleden heeft de VA bij onze pony COPD vastgesteld, na een paar maanden rommelen met hoesten, bronchitis en medcijnen.
De pony staat in een uitloopstal, dus er is altijd veel frisse lucht in de stal. We strooien de bedekking niet op als zij in of bij de stal is en hooi / kuil wordt een dag voor het voeren geweekt in water. Dit wordt nu ook op de grond gevoerd. De stal wordt verder goed schoon en fris gehouden.
Haar conditie knapt nog niet op. Ze hoest nog veel (vooral met inspanning. Ze is nog niet bereden sinds het erger is geworden) en zit sommige dagen duidelijk minder in haar vel.
Mijn vraag is wie er nog meer ervaring heeft met een dampig paard, en hoe jullie hier mee om zijn gegaan. Welke aanpassingen zijn er gedaan, en in hoeverre is er verbetering gekomen in zijn of haar conditie?
En vooral; wat is de gangbare prognose voor een dampig paard?