[Gez] Info sterioden inspuiten spierversterking

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

[Gez] Info sterioden inspuiten spierversterking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:43

Hoi,

Ik ben op zoek naar informatie over het inspuiten van anabolen/sterioden t.b.v. spierversterking/spieropbouw bij een paard. Wie kan mij verder helpen (Wiki/zoekfunctie al gebruikt).
Zoek de informatie voor een vriendin. Wel eens gehoord dat dierenartsen voor paarden die erge vorm van rhino hebben geleden, anabolen/sterioden inspuiten ter ondersteuning van spieropbouw. Ook atactische paarden of paarden met erge vorm van eczeem worden wel eens ingespoten?

Is er iemand die mij verder kan helpen. Vriendin zoekt aanvullende informatie in verband met revalidatie van haar paard. Eventueel inspuiten gebeurd op advies van de dierenarts, maar zij is er nog niet zeker van.

PB mag ook Haha!

Willeke

Diamant191

Re: [Gez] Info sterioden inspuiten spierversterking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:50

Ik heb vernomen dat ze op www.hetpaardenrusthuis.nl ook een paardje door een DA laten inspuiten met anabolen ivm arthrose in de heup. Misschien kan je hun eens mailen voor informatie.
Succes!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:11

Zo'n spuit werkt ongeveer maar 10 weken en alleen in combinatie met training zal de spiermassa toenemen.
Zonder training heeft zo'n spuit weinig effect. (dit geldt trouwens voor alle spieropbouwende middelen)

Wanneer je zo'n spuit geeft en je wilt effect dan moet je met een maand ertussen weer een spuit geven.
Per spuit kost het ongeveer € 45,-

Ik heb ook eens een brave ruin gezien, deze kwam na 3 spuiten met een open bek op je af gelopen.....
totaal veranderd qua karakter, dat is ook een bijwerking (ze worden er wel erg veel mans van).

(voor meer info; graag per PB)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:25