wondje in de kootholte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

wondje in de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:55

Hoi,

Dit is misschien een vreemde vraag, maar ik heb er al veel tegenstrijdigheden over gehoord en ik wil weten wat de algemene opinie is wat ik moet doen.

Het volgende is namelijk het geval: mijn paard heeft in een wilde bui toen ik op vakantie was gestijgerd richting een houten hek en is er met zijn kootholte achter blijven hangen. Hij heeft toen een klein wondje opgelopen hieraan. Degene die hem toen reed voor me, heeft het wondje toendertijd goed schoongemaakt en gehouden tot er een korst op zat. Het paard gaat dagelijks naar buiten en er zat dus modder rond de korst. Ik heb toen besloten er verder niet aan te prutsen (met de kans het weer open te maken), maar de natuur zn werk te laten doen en het been gewoon in de gaten te houden. Inmiddels zijn we bijna een maand verder en zit het plekje er nog steeds (met korst en al). Het is niet warm, hij kreupelt er niet op, hij heeft er uberhaupt geen last van. Maar ik vroeg me af of het zo kwaad kan. Er is dus geen sprake van een open wondje, maar van een korst, bedekt met modder. Het plekje is ongeveer 1cm^2 groot.

Wat moet ik nu doen? Toch alles draf halen, mn paard een week van de wei laten en het eerst helemaal laten genezen? Of gewoon nog even aankijken?

Zelke

Re: wondje in de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:47

niks aandoen, wat schoonmaken en het geneest wel! afwachten dus!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:48

Nee, afblijven verder, komt wel goed.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:08

Ok mooi. Gewoon bij mijn oude idee blijven dus Lachen

UniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:47

Gewoon zelf laten genezen, hooguit een keertje wassen met betadine shampoo Lachen