Tikkend achterbeen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Tikkend achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:29

Sinds een goede twee weken tikt er 'iets' in het rechterachterbeen van mijn merrie.
Ze loopt niet kreupel of stijf, het enige wat opvalt is dat de linkergalop niet zo wil, en de rechtergalop juist super gaat. Dat was eerst andersom Clown
Het lijkt uit het spronggewricht weg te komen. Dat is niet dik, warm of op een andere manier anders dan anders. Uiterlijk is er dus niets te zien.

Kan dit komen door een verstappinkje in het land? Ze staat 24/7 buiten, en hoewel ze voldoende droge plekken heeft, zijn er ook stukken die kapot gelopen zijn, en in 30 cm modder zijn veranderd. Een slippertje is zo gemaakt Knipoog
Ook richten we ons in de lessen erg op de reining, dus veel spins, rollbacks, stops, galopswissels (enkelvoudige) en oefeningen om de achterhand sterker te maken. Dit alles vraagt wel het nodige van haar achterbenen, kan het daar weg komen?

Ze tikt trouwens alleen in stap volgens mij, in draf is het me nog niet zo opgevallen, galop ook niet.

Merrie is 12 jaar oud, Tinker, en in goede conditie verder Lachen

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Katja

Re: Tikkend achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:46

Had zelf ook al gezegd, maar daar kwam meer beweging (buiten lopen) ter sprake (meer dan 24/7 kan niet Knipoog ), oud paard (ze is 12..), stijf (is ze niet), tijdens het draven (zij heeft het in stap) of juist een opgroeiend paard. Groeien doet ze niet meer, hooguit nog qua buikomvang Vork

Vandaar dit topic Lachen Gewrichtsvloeistof zou kunnen, maar dan maar in één gewricht?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:40

Het heeft dacht ik te maken met iets (lucht?) in de synovia en dat kan natuurlijk heel goed in 1 gewricht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:08

En dat kan geen kwaad? Clown Nagelbijten / Gniffelen En dat gaat ook weer vanzelf weer over?
Beperkte medische kennis, paard (en de andere paarden op stal) hebben zo goed als nooit wat Knipoog *klopt af*