Bult in de huid waar troep uit komt, wie herkent dit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Bult in de huid waar troep uit komt, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:48

Mijn paard heeft in de winter periode wel eens bulten in zijn huid, hier komt een korstje op en als je dit eraf pulkt komt er troep uit. Ik heb vorige week met een pincet er een dikke klont uitgetrokken (lijkt wel op een rups...) en daarna gespoeld en met betadine schoongemaakt. De plek is bijna weg.

Ze heeft er niet zichtbaar last van en ik kan het steeds goed weghalen en schoonmaken maar ik vraag mij af of iemand van jullie hier misschien een zelfde ervaring mee heeft en weet wat dit kan zijn?

Even ter info: mijn paarden krijgen wormekuren die ook tegen horzellarven werken.

Mexxuna

Re: Bult in de huid waar troep uit komt, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:53

Ik heb hier weleens van gehoord, ja..
bobbels waar rupsen/wormen uit komen..
hoop dat iemand je kan helpen...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:58

heeft mijn vorige paard ook gehad. Hij had een bult op zn rug, en ook hier kwam wit spul uit. Dit bleken ingegroeide haren te zijn. Die samen met witte troep eruit komen. Het is bij 1 bult gebleven, de dierenarts heeft hem open gesneden en ik moest het er een beetje uit blijven duwen (ranzig). Het paard heb ik nu niet meer, maar toen hij wegging was de bult weg en kwam ook niet meer terug.

ilovekoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:34

mijn paard had het ook, de dierarts is ook gekomen, het leek ent tandpasta, echt vies, zelfde als hierboven, maar dat was niet in de winter..