medicatie door welk voer mengen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynn_Joy

medicatie door welk voer mengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:54

Ik heb een haflinger met zomerexeem en daarvoor krijgt ze medicatie die goed helpt. Dit zijn echter kruiden die ze niet lekker vind en eet dit dus ook niet goed op. Nou ben ik ook nog sinds kort met andere medicatie begonnen namelijk magnesium maar hierbij is ze op dieet en mag eigenlijk alleen hooi en gras. Of iets waar geen calsium in zit.

Nu is dus het probleem dat ze best veel aan poeder en kruiden krijgt als medicatie wat ze alle 2 niet lekker vind. Waar kan ik dit het beste mee voeren, waar geen calsium in zit dus. Had tot nu toe maar pavo summervit blokken gedaan maar op de verpakking staat dat hier ook calsium in zit. Maar anders eet ze het niet.

Hebben jullie een goed idee.

flora

Re: medicatie door welk voer mengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:56

door de zemelen?
geen idee of daar veel calcium inzit eigenlijk...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:52

zemelen bevatten vrij weinig calcium, en zouden dus prima als basis kunnen dienen om supplementen/medicijnen in te mengen

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:10

ik gebruik altijd aanmaaklimonade, klein beetje in de voerbak, beetje poeders erdoorheen en het is zo weg.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:24

Even los van het wel of niet aanwezig zijn van calcium in summerfit-koeken, zijn die sowieso af te raden voor eczemers, het suiker/zetmeelgehalte is 31%.
Waarom mag je eigenlijk niets geven waar calcium in zit?

itsmemelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:35

mischien kun je een lege wormenkuur gebruiken en die vullen met een mengsel appelmoes ( of iets anders) en de medicatie.
heb dit ook met mijn paard gebruikt na een tip van de dierenarts
succes!!!

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:15

Ik doe nu haar medicijnen in een grote spuit. En ze krijgt gedroogd gras als de rest ook te eten krijgt.
Dit gaat nu best wel goed ze is gelukkig niet zo lastig met spuiten want lekker vind ze het niet maar ik hoef er niet eens vast te zetten. Ik krijg het zo nar binnen. Dus ik denk dat we zo maar door blijven gaan.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:51

In een lege wormenspuit (of zo'n spuit bij de apotheek halen) in combinatie met appelmoes Lachen

Een broodje besmeren met appelstroop en daar het medicijn opdoen en vervolgens het broodje dubbelklappen wil ook nog wel helpen!

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:02

Appelmoes in een grote spuit werkt perfect. Mijn twenter huppelt nog steeds op me af als ik met een wormenkuur naar hem toe kom. In de hoop dat het weer die lekkere appelmoes is!

Verder werkt een banaan in de lengte doorsnijden en het poeder? er tussen strooien ook!