Jaarling eet plots geen brokken meer!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Jaarling eet plots geen brokken meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:47

Ik ben redelijk wanhopig nu, want mijn Fjord van 11 maanden wil sinds gistermorgen zijn brokken niet meer.
Normaal zou ik dit wel even aankijken, maar hij is al zo mager, hij heeft niet veel om bij te zetten.

Ik heb hem nu 4 maanden, en hij had al wormen toen ik hem kocht. Nu moet ik hem 5 dagen achter elkaar ontwormen, en dan moet hij met zo'n 2 weken beginnen bij te komen. Hier ben ik zaterdagmiddag mee begonnen.

Ik heb hem vanavond zemelen gemaakt met sirpoo, dat wilde hij niet. Ook niet een handje maismuesli, en ook geen merriebrokken.
Alleen een paar worteltjes omdat mijn andere paard die ook at.

Ik heb de da zojuist gebeld, maar ze neemt niet op.
Wat moet ik nou?? Wat kan ik hem geven? Hij heeft zijn brokjes zo hard nodig... Verdrietig

shera

Re: Jaarling eet plots geen brokken meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:49

Eet hij wel hooi?
Heeft hij misschien last van zijn tanden oid?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:03

Ja, dat was ik vergeten.
Hij eet goed hooi, dat geef ik de heel dag en daar gaat hij gelijk op af.
Ook op de wei eet hij gewoon gras, maar daar staat niet meer zoveel op.

Zijn tanden dacht ik ook al, maar hij at straks wel wortels, en die zijn toch ook heel hard?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:27

Als hij wel hooi eet en geen zieke indruk maakt zou ik het nu even aanzien, geef hem wat extra hooi!
Misschien kun je morgen slobber proberen. Onze pony is een slechte eter maar dat lust ze dus echt wel!
Is hij niet aan het wisselen?(of is dat te vroeg Clown ) Ik kan me voorstellen dat brokken eten dan niet fijn is.
Ken je dit topic?
[VS] Centraal topic voor paarden die te dun zijn

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:59

Op zich is hij wel levendig, hij komt als eerste naar het hek gedraafd als ik met de emmers aankom.

Zojuist heeft hij wel wat brood gegeten, en hooi geef ik hem onbeperkt.

Ik betwijfel of hij slobber gaat eten, want hij wilde ook al de maismuesli en de zemelen niet.
Morgen koop ik nog wat wortels en appels, dan eet hij in ieder geval iets.

Ik ga het topic bekijken, dank je!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:35

je zegt dat je hem net hebt ontwormd en hoogswaarschijnlijk wormen heeft. Kan het dan niet zo zijn dat hij buikpijn heeft omdat de wormenkuur werkt. De verplaatsing van wormen in de darmen na het geven van een wormenkuur is pijnlijk. Ook zal niet ieder dier zich even lekker voelen na het toedienen van een wormenkuur dus ik denk dat je het nog even moet aanzien.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 15:09

Vanmorgen heeft hij muesli gegeten!
Ik heb natuurlijk liever dat hij brokken eet, maar het is een begin. Ik ga langzaam zijn brokken in de muesli mengen.

Het kan inderdaad dat hij wat last heeft van zijn buik...Ik hoop dat hij snel wat flinker wordt nu na het ontwormen.