3tje op het li-voor straalbeen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

3tje op het li-voor straalbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 13:47

Hallo,

ik heb een paard op het oog maar die heeft een 3tje op het li-voor straalbeen.
Wat vinden jullie daarvan?
Zou je hem kopen, is het erg nadelig als je hem weer wilt verkopen. (ook buitenland)
Heeft iemand er misschien ervaring mee ook een paard die hetzelfde heeft misschien??
Alles reacties zijn van harte welkom, hoe meer meningen hoe beter ik de mijne kan vormen Haha! Knipoog
Groetjes Anne.

houstenfan

Re: 3tje op het li-voor straalbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:30

een klasse 3 straalbeen betekent afgekeurd! niet doen is mijn advies

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:08

Hoe oud is het paard en wat adviseert de dierenarts die de foto heeft gemaakt? Een 3-tje bij een paard van 15 die altijd hoog id sport heeft gelopen en als leerpaard wordt aangekocht is geen probleem (maar zal het paard zeker niet meer waard maken in euro's) er even vanuit gaande dat ie klinisch 100% is dan.

Een 'ongunstig' 3-tje bij een 2 1/2 jarige is een veel groetr risico, omdat je niet weet wat ie gaat doen als ie aan het werk wordt gezet.

Dus meer info graag: leeftijd van het paard, gebruik nu en gebruik id toekomst, maar zomaar zeggen niet doen, dat zeker niet!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:07

wij wilde ook een paard kopen met een 3tje. Niet doen hoor, vooral op het straalbeen loop je veel risico. Daarnaast is het ongunstig voor eventuele verkoop en wie weet wat voor problemen je krijgt met rijden enz.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:19

het gaat om een 3-jarig paard las ik in het andere topic, en TS heeft heel verstandig , al van de koop afgezien.