diaree bij oude shetlander

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofietjee

diaree bij oude shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:40

onze shetlande uniek heeft verselijk last van diaree het is gewoon water! heel haar achter benen en staart zitten onder het is zo zielig.
we weten niet hoe het komt.
weet iemand mischien iets hier tegen of waar door het kan komen schrijf maar Knipoog

uniek is ongeveer 26 jaar

Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: diaree bij oude shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:41

wat krijgt deze verder te eten, en zijn de tanden nagekeken?

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:50

elke dag hooi ongeveer een handje brokjes en soms een worteltje het probleem is het is onze verzorg ponys maar die mensen weten er niet zoveel van.dus ik weet het niet precies .maar wij zijn er 3x per week dan krijgt ze zeker een apeltje of een worteltje Vingers aflikken en haat tandjes zijn nog prima in orde

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:52

Het kan allerlei oorzaken hebben, varierend van wormen tot een giftig plantje en nog veel meer. Dat kan ik hier vanachter de pc niet zien. Drinkt de pony wel goed? Het gevaar van uitdroging ligt namelijk op de loer. Zou het mijn pony zijn, dan zou ik zsm een dierenarts bellen, op z'n minst om te overleggen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:53

ik zou zeker snel een dierenarts erbij halen!!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:53

wij hebben bij ons op stal ook een oude shet(32) en heeft precies hetzelfde. we hebben al geprobeerd zonder appels/wortels, hielp niks. Vervolgens een poeder van de DA en daarna ook nog eens een soort wormenspuit maar dan met een soort Norrit er in, hielp ook niet Boos! . wat wel bleek is dat als ze het land op kan(bij slecht weer "hangt" ze op de paddock) en gelijkmatig zelf wat sprieten kan eten en meer beweging neemt/krijgt het iets minder wordt...ik volg dit toppic even ivm evt tips voor onze ouwe! Haha!

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:55

ze eet altijd goed haar eten op en drinkt elke dag

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:22

sofietjee schreef:

Goed om te horen. Maar ze verliest nu wel heel erg veel extra vocht, dus is het wel te hopen dat ze dat aanvult door veel te drinken. Heb je al overwogen aan de eigenaren te vragen de dierenarts te bellen?

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:26

joy76 schreef:
sofietjee schreef:

Goed om te horen. Maar ze verliest nu wel heel erg veel extra vocht, dus is het wel te hopen dat ze dat aanvult door veel te drinken. Heb je al overwogen aan de eigenaren te vragen de dierenarts te bellen?

dat is het probleem we hebben het al een paar keer gezecht! antwoord ''da komt door de ouderdom da hebben oude mensen ook altijd'' nouw ja we zegen het maar gewoon weer een keer!!!

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:25

ik zou zeker een dierenarts raadplegen ja! Vrienden van mij hadden ook een oude shetmerrie die ontzettend aan de diarree was en de dierenarts heeft haar speciaal wormmiddel rechtstreeks in het bloed gespoten en nu is ze er weer helemaal vanaf!