paard eet niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1988

paard eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:19

hoi sinds donderdag eet mijn paard niet meer ze eet geen kuil en geen hooi .
ze eet maar een heel klein handje biks op en laat de rest staan en ze eet wel appels en wortels en slobber en vandaag zatredag heb ik de dierenarts er bij gehaalt omdat het gewoon telang vind duren maar de dierenarts kan ook niet wat vinden ze hebben de longen en hart en pols gevoelt en geluisterd maar alles is goed en ze heeft ook geen haken maar nu heeft ze een spuit gehad voor opwekking van eetlust dat duurt maaar 2uur en ze eet maar heel weinig sinds ze die spuit heeft gehad en heeft ook heen koorts weten jully wat ze kan hebben laat het mij weten

ellepel

Re: paard eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:20

enige wat ik herken is een paardje wat ook niet wilde eten en die had een draaiing in de darmen zitten na een koliekaanval.
hele precieze weet ik niet meer hoor,maar dat was het ongeveer
is daar ook uitgebreid naar gekeken?

chantal1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:24

nee daar hebben ze nog niet naar gekeken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:49

Lijkt me toch t eerste wat je als dierenarts doet bij ene paard dat niet goed wilt eten.. Een rectaal onderzoek.
Ik zou even voor SO gaan, klinkt niet echt goed Paard heeft dringend uitgebreid onderzoek en medicatie nodig. Houd haar wel aan de gang wbt het eten! Liefste iets van zemelen, das én goed voor de darmen, én licht verteerbaar. Maar toch even DA bellen als ze nog niet eet, en uitgebreider onderzoek vragen.