Paard extreem gevoelig bij kootholtes.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IERTJE7

Paard extreem gevoelig bij kootholtes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:34

Ik heb mijn paard nu iets meer dan een jaar, en sinds de zomer is ze extreem gevoelig bij haar kootholtes van haar achterste witte benen.
Daarme bedoel ik niet dat het pijnlijk is, maar nu ze hier buiten staat, in een niet altijd droge bak, worden haar kootholtes van haar achterbenen knalrood. Hierbij moet ik wel vermelden dat ze wit zijn. En er begint steeds meer haar ervan af te gaan, en zo lijkt het nog roder. Ze heeft geen mok, hou het goed droog enz. Gewoon extreem gevoelige huid denk ik?
Moet ik het gewoon zijn gang laten gaan, of misschien een zalfje?

IERTJE7

Re: Paard extreem gevoelig bij kootholtes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 11:16

Bij niemand bekend?

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:52

Het zou kunnen dat de kootholtes in de zomer verbrand zijn en dat de huid daardoor nog steeds week en gevoelig is en snel kapot gaat of geïriteerd raakt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:54

Mijn paard heeft dit bij zijn voorhoeven best snel. Ik voorkom dit door zijn kootholtes af te spoelen na het rijden en dan goed te drogen, hierna smeer ik er creme op die eigenlijk bedoelt is voor schimmeleffecties van de mensenhuid (gewoon bij de apotheker als dactarin te koop)

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:37

Van de zomer waren ze extreem verbrand, maar toen het weer herfst werd kwam er weer wat haar op. Ik zal even bij de Apotheek kijken, maar word het dan minder gevoelig? Of komen alle haren weer terug, en blijft het zoals het "normaal" hoort.

* Edit: Ik spuit het elke keer af, en droog ze goed af. *

In iedergeval bedankt voor de reacties, dat ik er toch iets mee kan!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:59

Mijn paard heeft zwarte benen, maar haar huid is altijd een beetje stug zegmaar in haar kootholtes.
Ik zorg altijd dat het schoon is en zmeer er altijd wat uierzalf/creme op om het zacht te houden.

Succes!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:26

Je bedoelt dat het hard is? Oh, dat is hier niet echt het geval bij, juist zacht (geen mok) maar het is gewoon knalrood, en ze wittehaartjes gaan er langzaam weer af. Net zoals in de zomer dat ze verbrand waren. Ik smeer er af en toe wat Calendula op, maar dat is meer om het "zacht" te houden.

Vind het gewoon "raar" dat het nu al knalrood word, en de witte haren verdwijnen.