Bultjes op de rug, onder zadel(niet gevoelig)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilovekoos

Bultjes op de rug, onder zadel(niet gevoelig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 16:27

Hallo,

Mijn paard heeft sinds kort, drie bultjes op der rug, ze zijn absoluut niet gevoelig. We hebben al 3 jaar het zelfde zadel, maar ze zitten nu dus wel onder het zadel. Ze heeft wel altijd een gevoelige huid gehad(!), maar deze bultjes nog nooit.
Hebben jullie dit wel is gehad, of misschien tips?

Wesco

Re: Bultjes op de rug, onder zadel(niet gevoelig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:28

zadelmaker laten kijken

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:09

Het zijn waarschijnlijk verstopte talgkliertjes. Kan absoluut geen kwaad, je kunt ze door de dierenarts weg laten spuiten, die spuit wat ontstekingremmer vlak onder de huid.
Na het zweten weer een schoon dekje gebruiken en bij ons paard moesten we geen gelpad gebruiken maar een echte bontonderlegger. We hebben ze bij hem weg laten spuiten (ze werden heel hoog en kaal) en toen we met een bontonderlegger zijn gaan rijden hebben we ze niet meer terug gekregen.

ilovekoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 19:36

Oke bedankt voor je tip!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:57

Toevallig sinds kort een nieuw dekje? Mijn pony heeft precies hetzelfde. Dacht in eerste instantie dat het schimmel was (trok ook kleine stukjes haren uit) of iets onschuldigs en hij was er ook niet gevoelig op. Maar de twee bultjes werden snel wat groter. Van de week stalgenote gevraagd, en die zei van het ligt niet aan je zadel want die drukt daar niet, het zou je deken of je dekje kunnen zijn. Nou deken was het zeker niet, die kan daar onmogelijk schuren, dus na het rijden goed opgelet met het dekje, en ja hoor, 1 bultje was nu zelfs iets open, en er zat net daarboven een hele ribbel in de huid. Ben er nu dus bijna zeker van dat het van het dekje komt. Dus voorlopig maar een andere en dan even zien hoe het gaat Lachen

Maar wie weet dat dat bij jou ook kan, ik had er zelf niet bij stilgestaan dat het aan mijn dekje kon liggen nml Lachen

ilovekoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:10

ooh dat zou ook goed kunnen! Ik was ze tegenwoordig zelf, misschien aan wasmachinespul:O