Paard met piephak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Paard met piephak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:41

kan iemand mij meer vertellen over een piephak?
ik weet wat het is, maar is het, als het paard verder geen schade heeft opgelopen, verantwoord om zn paard de sport in te doen?
ik hoor vaak dat het alleen om een schoonheidsfoutje gaat, maar zn piephak kan die nog weer vollopen?

ik heb namelijk een paard op het oog die dus een piephak heeft, verder mooi bloedlijntje en paard is onderzocht en behandeld (hebben het leeg laten lopen) en het heeft verder geen schade aangericht enkel littekenweefsel.
zou zn paard gewoon de sport nog in kunnen zonder dat dit als gebrek wordt gezien of als hinder is voor het paard?

graag jullie meninen/adviezen
Laatst bijgewerkt door dresspaard op 29-02-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

marije85

Re: Paard met piephak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:47

Die van mij heeft ook een piephak gehad. Dit kwam door het staan tegen haar boxwand. Het is idd een schoonheids foutje en als het te erg is kan je de DA even bellen om te vragen of hij het even leeg wil laten lopen. Het is nl gewoon vocht. Toen die van mij 24/7 de wei op ging. Ze staat nu weer op stal en het is niet meer terug gekomen.
Heb een keer een fries meegehad op een keuring en die is er stermerrie mee geworden.
Lijkt mij dus geen enkel probleem om ermee de sport in te gaan.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:48

Mijn paard heeft ook een piephak. Niet fraai om te zien maar verder geen enkel probleem Knipoog

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:25

Je moet het niet laten leeglopen,maar een product laten inspuiten door de DA...helpt veel beter...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:50

Mijn pony had een piephad en is na een paar jaar geleidelijk dunner geworden en nu zie je er niks meer van.