Ocho is drie en een half jaar oud en ingereden, hij is eigenlijk b-proef klaar, ondanks dat ik hem maar een keer in de week train. Naast de training gaan we het bos in, wandelen en we en clickeren we wat. Hij speelt wel met zijn maten, doet het goed onder het zadel maar lijkt somber en afgesloten.
Hij wordt ook steeds magerder ondanks dat ik hem nu al drie maanden bijvoer met een extra kilo basisbrok en lucerne. Hij krijgt verder van de staldirecteur twee kilo basisbrok, en tweemaaldaags hooi of kuil. Een keer per week krijgt hij en drupje essentiele knoflookolie om hem strakjes in het vliegenseizoen tegen de steekbeesten te beschermen.
Zijn ribben zijn nu duidelijk te zien en te horen als je er met een borstel over gaat. Dat kan toch niet goed zijn.
Hij komt elke dag met zijn vrienden buiten op een zandweide. Wel behoorlijk ruim, maar kapotgelopen en dus nu geen gras.
Hij drinkt opvallend veel en zijn plas varrieert van melkwit tot roestigbruin. Zijn rui heeft goed ingezet maar hij laat zijn oortjes hangen.
Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn en ben al bezig om een afspraak te maken met een holistische veearts.
Ik kies voor en holistisch arts om hem eens op alle niveaus door te laten lichten. Juist omdat ik het allemaal vaagjes vind..
Iemand ideeen wat ik nog meer voor Ocho kan doen?
2x daags is echt te weinig hoor.