Wij zijn mijn 3 1/2 jarige aan het beleren,wat op zich heel goed gaat.
Alleen als ze hengstig is, dan is ze een week vreselijk sloom.Niet vooruit te krijgen.Terwijl ze op zich een heel vinnig paardje is het is een Paddox dochter ,dus over het algemeen zijn dat niet de sloomste.
Als ze niet hengstig is is er geen probleem.Nu krijgt ze het zelfde te eten als mijn oudste merrie.Omdat de dames nogal tempramentvol zijn doordeband ,voer ik Quatro van Mijten.Een voeding voor haflingers en Quarters.Dus vrij sober.Daarbij krijgt ze een schepje zeewier.Klein emmertje wortellen ,grasmix van Mijten en kuilvoer.De hoeveelheid gras van de wei is momenteel miniem.Zou ik ze toch op een andere voeding gaan zetten?
Ze werkt ongv 3/4 maal per week varieerend van 1/2 uur tot 1 uur.In de slome week houden we het op wat stap en draf werk in haar andere weken trainen we iets harder en is ze iedere keer goed bezweet.Ze zweet wel veel harder als mijn oudste(16) paard.Maar dat is mischiens omdat ze nog jong is?Dus zou ik haar dan beter niet op een sportvoer of zo zetten?dat ze mischiens te weinig energie binnen krijgt?Of zou het puur de hengstigheid zijn en moet ik daar iets op vinden?Zou niet weten wat?