Zwiepen staart, rug bol maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

Zwiepen staart, rug bol maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:28

K kreeg net een telefoontje van mijn verzorgster. Ze doet vandaag mijn paard en ivm maandagsziekte doen we rustig aan, speciaal hooi en veel stappen. Nu ging mijn paard bij haar net aan de hand gewoon liggen. Ze heeft mn paard omhoog gekregen en wat verder gestapt en weggezet om te laten zeten. Ze zegt dat het paard haar rug wat bol zet op de paddock "klein maken"lijkt het en ze zwiept erg veel met haar staart alsof er vliegen zijn. Ze eet wel. Ik moet nu de keuze maken om te gaan kijken of tot morgenochtend te wachten. Gister ging het heel prima eigelijk.

Ideeen?

Rijlaarsdam

Re: Zwiepen staart, rug bol maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:28

koliek?
iig niet goed, ik zou zelf nog heen gaan om te kijken, of stal eigenaar bellen om te vragen of die wil kijken hoe ze er bij staat.
temp op nemen.
dan contact op nemen met da om te vertellen hoe en wat ze doet.
over leggen of het nodig is nu te komen of aan kijken tot morgen ochtend.

gr.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:45

Als een paard spontaan gaat liggen terwijl je er mee loopt en ze ook nog met haar staart zwiept en haar buik intrekt zou ik zeker even gaan kijken!
Je kunt beter een keer voor niets heen rijden als dat morgen blijkt dat je te laat was.
Controleer haar hartslag, temp. en ademhaling en als je niet zeker bent even de veearts bellen.
Dit klinkt echt als koliek!

ilovekoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:38

wss koliek? zelfde als hier boven, goed in de gaten houden!! Paard hier in de straat is er aan dood gegaan, ze dachten dat de aanval over was, dat was het ook, maar dan wel voor eeuwig:<