Stal benen in de wei?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Stal benen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:05

kwam vandaag bij de paarden en er had er 1 een dik been.
Dit kan wezen omdat er ruzie in de wei was.
Maar heb van de eigenaar van de pony gehoord dat als die pony 1 dag op stal
zou staan hij gelijk een dik been zou krijgen.
maar ze staan op een heel groot stuk land dus zou niet snappen waarom hij een dik been zal hebben. Maar hoorde van mijn vader en van de eigenaarresse dat als ze langs fietst ze de pony altijd in de inloop stal ziet staan en mijn vader zij dat ook al.
Toen ik aankwam stond ze daar ook.

Zou ze een stalbeen hebben of ? tocht misschien een trap.
We zien het een dag aan we hebben haar midden op het land gezet zonder dat ze naar stal kon.

Als ze een stal been heeft, moet ik er dan juist mee gaan lopen?

nienke

Woody2015

Re: Stal benen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:39

het kan een eiwit teveel zijn.
ook kan het toch een blessure zijn maar stalbenen niet.
wat wel kan is dat erdoor je dus een van zijn vaten in het been is beschadigd door een blessure waardoor er niet voldoende bloedsdoorstroming is en waar je dus een verdikking door kunt krijgen, toch maar een da bellen dus Knipoog

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 15:20

Heb haar gister op wei gezet zonder dat ze de helle dag in de inloopstal kan staan, en ze loopt al weer redelijk goed. We zien wel verbetering. dus kijken het nog even aan. ik zelf denk nog dat het komt omdat ze gewoon stil gaat staan in de stal ze heeft daar alles water en hooi en een onderdak. Waarom zou ze dan door de wei slenteren die nu toch kaal is.
heb nu door de helle wei kleine hoopjes hooi neer gelegd zodat ze moet lopen.

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:49

Was het maar aan 1 been? Als het zo blijft zal ik als ik jou was de da bellen.

Mijn paard heeft het meestal aan 2 benen, meestal voor. Hij staat 24/7 buiten en heeft genoeg ruimte maar op dagen met slecht weer dan heeft hij er ook last van. Als we even hebben gelopen is het weer weg. Hij heeft ook wel eens vocht in zijn hoofd gehad, zwol helemaal op, dit was vooral toen hij in het land stond en dus continu met zijn hoofd naar beneden stond te eten. Da was langs geweest maar kon niet verklaren wat het was. hij had er verder geen last van.
Maar de da langs laten komen als e het niet vertrouwd kan geen kwaad

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:29

Ja, ze loopt al weer normaal nu maar alleen is die nog wat dik. Zal er wat meer mee gaan wandelen en als het dan niet minder word miss de Da laten komen