Gisteren heb ik via bokt mijn vroegere verzorgpony terug gevonden. Het gaat om een haflingermerrie van 18 jaar oud. Ik hoorde gisteren dat ze er slecht aan toe was, en ben vanmorgen dus meteen gaan kijken. En idd, het gaat niet goed met haar. Ze lijkt 300 kilo te zwaar, maar is vel over been. Ingevallen voor de flanken en haar staartbot steekt uit haar kont. Op haar kont zit de bult van de botten, met aan elke kant ernaast een diep gat. Op haar hals heeft ze rare kale plekken die duiden op schimmel. Ze zijn kaal, maar de huid eronder is niet geiriteerd. Op sommige plekken zitten echter wel korsten. Ook heb ik nergens schilvers kunnen vinden, en ook geen luizen of vlooien. De rest van haar vacht glimt
Ik ben vandaag 6 uur bij haar geweest, en in die tijd heeft ze 2x een bloedneus gehad.
Zonder enige aanleiding, ze heeft zich niet gestoten, maar het bloed komt echt diep uit haar neus. Het houd na een minuut of 5 op met bloeden. De eerste keer was het haar linker neusgat, de 2e keer, haar rechter. Ook het springen van een bloedvaatje is het niet, aangezien er nauwlijks leven in deze anders zo drukke pony zit. Ik trof haar aan in een hoekje, met haar hoofd onder de voerbak, wezenloos voor zich uit starend. Ze lopt met je mee, maar reageerd verder totaal nergens op. Verder is ze continu klam over haar hele lijf. Ze eet echter wel. Help? Iemand enig idee wat ze kan mankeren?