vreemde plek op de hals van mijn merrie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

vreemde plek op de hals van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:08

Sinds een paar weken heeft mijn merrie een vreemde plek op haar hals. Ze heeft deze winter geen dek op gehad en dus gewoon een wintervacht gekregen, weliswaar niet zo heel erg dik. Nu heeft ze op haar hals een plek die lichter is dan de rest en waar de haren een stuk korter zijn, zou het een bijtplek kunnen zijn ? Ze loopt samen met 4 geiten en een pony. De huid is rustig en niet kapot, ook wordt de plek niet groter en heeft ze er nergens anders op haar lijf last van.

Ik heb niet echt een hele duidelijke foto, zal nog een close-up proberen te maken dit weekend.

Afbeelding

Weet iemand wat het anders zou kunnen zijn ?

dingetje

Re: vreemde plek op de hals van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:09

Ik dacht misschien dat het door de chip zou komen maar dat lijkt me in dit geval sterk want de chip wordt aan de andere kant van de nek geplaatst. Ik weet het niet. Misschien toch een schuurplek ofzo...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:13

misschien schuurplek van de teugels? anders weet ik het ook niet

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:18

schuurplek van de teugels kan het niet zijn, want ze wordt nog niet bereden... Een schuurplek zou kunnen, maar daar moet toch ook een oorzaak voor zijn dan ?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:25

Misschien kan ze zich ergens aan krabben in de stal of op de wei????

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:29

Misschien heeft ze lopen schuren tegen een paaltje, of zo. Maar aan de andere kant, misschien had een geit een beetje honger en is hij aan jouw merrie begonnen. Vork 't Ziet er een beetje vaag uit... Ik zou het als ik jou was even in de gaten houden en als het erger wordt de DA inschakelen. Succes ermee! Knipoog

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:07

het is een hele typische plek inderdaad, met van die botte korte haartjes, misschien heeft ze een geit gevraagd even te helpen met krabben, haha. Ik hou het in de gaten en als ik het niet vertrouw laat ik inderdaad de DA even kijken.