Wat doet jou paard/pony op een dag?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Wat doet jou paard/pony op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 08:30

Dat vroeg ik me weleens af.
Hoelang is jou paard aan het werk op een dag? Wat voor werk doet hij dan allemaal rijden/longeren etc.
Rijdt je weleens 2x op een dag of vind je 1x genoeg..

Mijn pony is niet langer dan anderhalf uur aan het werk (mits we geen buitenrit maken)
Meestal is het rijden.. Maar soms longeren we ook voor het rijden.
Anders heeft hij vrij of springt hij vrij of wordt hij even 20 minuten gelongeert.
1x rijden vind ik eigenlijk wel genoeg.. Alleen als het rijden echt super is gegaan kan ik er 's avonds nog wel een keer opstappen haha maar ik hou me altijd in en laat hem staan. Nagelbijten / Gniffelen

jarrah

Re: Wat doet jou paard/pony op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:32

Op de vorige stal stond Tiff elke dag een half uur in de stapmolen en reed ik een klein uurtje Lachen
Nu staan we sinds maandag op een nieuwe stal waar geen stapmolen is, dus rijd ik gewoon dezelfde tijd, maar stap daarna nog de renbaan rond (is klein kwartiertje stappen) Ik vind stappen erg belangrijk, dus dit mag ze van mij dan ook vrijwel onbeperkt doen Lachen

EDIT: ze staat ook elke dag nog 3 uur in de paddock... vergeten te vermelden Lachen
Laatst bijgewerkt door jarrah op 28-02-08 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:37

Cloud staat elke dag buiten van 9 tot 18 maar rijdt niet elke dag. Per week varieert het van een bosrit van 2/3 uur (hoog tempo) tot 45 min longeren of anderhalf uur dressuur.

Ik bijna nooit twee keer op een dag, wel ga ik soms s 'ochtends een stuk lopen met hem en s avonds rijden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:43

Mijn paard staat van 8 tot 18.00 uur buiten (tenzij ik ga rijden natuurlijk).. Rijden doe ik meestal maar half uurtje. Normaal gesproken rijd ik ze 1 x op een dag, tenzij ze niet lief waren, dan pak ik ze gerust smiddags nog een keer

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:25

Mijn verzorgpaardje staat overdag ook lekker buiten en 's avonds mag hij ook nog even los in het paddock, we longeren hem nu elke dag een half uur... Hij is niet helemaal lekker vandaar dat we niet kunnen rijden...

Het longeren is hij nu wel een beetje zat, maar helaas kunnen we niet met hem wandelen ofzo omdat hij buiten heel schrikkerig is... Normaal rijden we gewoon met hem en dan ongeveer een half uur tot een uur... alleen buitenritten zijn wat langer maar dan doen we ook lekker rustig aan Tong uitsteken.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:42

Mijn paard staat zovaak & zolang mogelijk buiten en ik rijd gemiddeld per dag een uurtje op haar. Heel af en toe rijd ik twee keer, dan ga ik bijvoorbeeld s'ochtends lekker zonder zadel een beetje springen enzo in de wei, en s'avonds nog eventjes goed dressuren.

xxxxx

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:56

lessy staat in de winter van 9 tot 13 uur buiten. we zitten nu op ongeveer 3 kwartier rijden. daarnaast doen we nog aan grondwerk waar we ook wel een uur mee bezig kunnen zijn. de ene dag rijd ik en doe ik grondwerk en de andere dag alleen rijden of alleen grondwerk. ligt er aan hoeveel tijd ik heb en waar we zin in hebben. in de zomer staat lessy de hele dag buiten.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:09

yippie staat iedere dag van een uur of 11 's ochtends tot het donker wordt buiten. 1 keer per week gaan we samen wandelen, en verder doe ik tussendoor wat grondwerk en vrijheidsdressuur. Ze is pas 2,5 dus hoeft verder ook nog niet veel te doen. Mag nog lekker kleuteren op de wei Lachen