Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Judje schreef:Het ligt er aan wat het paard gedaan heeft met de ijzers en wat jij van plan bent te gaan doen zonder ijzers.
Het is natuurlijk wel belangrijk aan een hoefsmid (reguliere!) te vragen of de hoeven van dit paard wel geschikt zijn voor zonder ijzers. Niet alle paarden hebben ijzers nodig. Er lopen er meer met ijzers omdat het baasje dat wil, dan dat het voor de hoeven noodzakelijk is, maar ze zijn er wel.
Als je weinig tot niet op harde ondergronden komt zou het mogelijk moeten zijn de ijzers zo weg te halen. Afbouwen met ijzers lijkt me namelijk erg lastig. (Enig idee hoe je dat wou gaan doen?)

Judje schreef:Het ligt er aan wat het paard gedaan heeft met de ijzers en wat jij van plan bent te gaan doen zonder ijzers.
Het is natuurlijk wel belangrijk aan een hoefsmid (reguliere!) te vragen of de hoeven van dit paard wel geschikt zijn voor zonder ijzers. Niet alle paarden hebben ijzers nodig. Er lopen er meer met ijzers omdat het baasje dat wil, dan dat het voor de hoeven noodzakelijk is, maar ze zijn er wel.
Als je weinig tot niet op harde ondergronden komt zou het mogelijk moeten zijn de ijzers zo weg te halen. Afbouwen met ijzers lijkt me namelijk erg lastig. (Enig idee hoe je dat wou gaan doen?)
) als je iedere dag lekker naar buiten wilt en over het asfalt wilt rijden, dan zeg ik ja. Anders liever niet, ben zelf ook 2 jaar aan het tobben geweest met ijzers, maar zomers in het land elke keer weer een ijzer kwijt, hoefwand wat dan gelijk zo kort afbrokkelde dat hij zo gevoelig liep dat ik niks meer met hem kon. Nu na 6 maanden complete rust (overdag op de wei) zijn de hoeven zelfs zo verbeterd dat ik zelfs buiten met hem kan rijden.
Guinness schreef:Je kan de ijzers er toch gewoon onder laten zitten totdat die versleten zijn? Ik zie het probleem van ijzers niet. Het is juist handig als je de straat op moet of wedstrijden rijd, en verder heeft het paard er geen last van.