Nanu update beenwond

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingridge

Nanu update beenwond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:16

Zoals sommige van jullie hebben mee gekregen is Nanu (11mnd oud hengstveulen) vorige week dinsdag al steigerend de rand van zijn voerbak in de paddock gaan uitdagen..resultaat een voorbeen waar een rits in zat en helemaal gehecht moest worden. Daarna werd er verband omheen gedaan, alleen de knie was wond/verband vrij.

Vandaag mocht Nanu's been uit het verband om te na te laten kijken door de DA.
Resultaat....dat mag er zijn na zo'n grote jaap
Gehele been:
Afbeelding
Het zilveren is een soort ontsmetting/antibioticaspray door DA aangebracht na het hechten.

Bovenbeen:
Afbeelding
De linkerwond is een schaafwond en de rechterwond is gehecht en zit goed dicht. Onderin zie je 2 draadjes, daar eindigt de snee.

Onderbeen:
Afbeelding
Deze is nog niet goed dicht (stond ook zo'n 5 cm open) dus opnieuw verbonden met speciaal vuil trekkend verband- elke dag moet deze verschoont worden en vrijdag komt de DA weer kijken.

Gelukkig laat Nanu het allemaal vrolijk toe en volgens mij vindt hij al die aandacht prachtig wel krijgt hij nog 2x per dag antibiotica en dat vindt hij minder leuk (soort pasta die als een wormenspuit ingebracht moet worden).

malih

Re: Nanu update beenwond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:20

zit er opzich rustig uit, niet ontstoken gelukkig Lachen

Zit zijn been nu weer van onder tot boven in het verband? of niet? En moet hij nu weer box rust, of mag hij kleine stukjes stappen?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:24

Ziet er ,naar omstandigheden,goed uit.Toevallig was Casper vanmiddag bij me op stal en heb ik hem de foto in je andere topic laten zien Haha! !Hij vertelde dat hij bij je was geweest en dat het goed ging!
Gelukkig maar!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:26

Er zit alleen verband onder, de rest moest in de "lucht" verder helen.

Verder staat hij nog steeds op boxrust en hij vindt het ok, staat gewoon rustig zijn hooi te eten of te dutten (en dat terwijl de anderen paarden op stal allemaal naar buiten gaan elke morgen- zo is hij ook ooit eens afgespeend met 6 mnd).

Kleine stukjes stappen aan de hand zit er in ieder geval tot vrijdag niet in en ik denk als dat mag dat ik er dan een hele klus aan heb want energie heeft hij wel).

@flair: Vond Casper dat hij er leuk bij stond Haha! ? Van de wond zelf heb ik geen foto's gemaakt want ik ben 2x hardhollend naar de wc gegaan want ik moest..... (jetlag en toch wat stress om mn kind)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:35

Casper vond het geweldig!Maar ja,wat moest ie anders zeggen Knipoog
Nee hoor, hij vond het echt leuk dat de foto op Bokt stond.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:29

Ziet er aardig goed uit! hopen dat het zo doorgaat met genezen Knipoog