voer met hoog vetgehalte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

voer met hoog vetgehalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:19

Wie weet welk voer een hoog vetgehalte heeft
en niet te veel eiwitten en suikers bevat Vingers aflikken

Rhinoooow

Re: voer met hoog vetgehalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:22

zijn er geen mensen die olie geven aan hun paard? dat is vettig genoeg, hoop ik. Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:23

Energiekern mix van Subli

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:28

een hoog vetgehalte kun je bereiken door je voer met zonnebloem olie aan te vullen,ik zou geen voer weten wat extra vet is.
Mijn paarden(chronisch hoefbevangen en een zomerexceem patient)krijgen zemelen met bieten pulp geweekt,de suiker is daar uit,olie en een vitamine preparaat,ze doen niets,behalve de 1 een heel rustig buitenritje af en toe,en ik heb nooit koliek of iets en ze zien er prima uit,het is wel een duur vitamine preparaat met naast vitamines en mineralen ook wat kruiden erin....ze moeten wat naar binnenkrijgen,waarom kun jij niet "normaal"voeren?

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 22:47

Ik kan ook olie bij mijn brok doen, maar ik dacht misschien is er een brok waar al veel olie / vet in zit

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:51

http://www.marstall.nl/pdf/Cornmuesli.pdf
Heb ik een tijdje gegeven aan een zeer mager paard wat niet heter mocht worden maar wel wat extra kon gebruiken. Hij vond het heel erg lekker. Nadeel is dat je het niet op iedere straathoek kunt krijgen en het kost een euro of 16 per zak van 20 kg. Maar je hoeft daarentegen niet zo vreselijk veel te voeren.

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:51

Waarom wil je dit erin hebben? Is je paard vermagerd?
misschien is dan pavo-melange wat voor je, dat heb ik gegeven aan me paard nadat ze wegens blessure vermagerd (schraal) was.
Hielp uitstekend. ze worden er ook wel energieker van. Maar er zit ook niet heeel weinig eiwit en suiker in. Maar als je wilt dat je paard voller wordt is het wel ideaal.

Dus misschien wat meer info, over waarom je dit wilt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:52

2see schreef:
Dus misschien wat meer info, over waarom je dit wilt??

Ja

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:36

Inderdaad is ze een beetje schaal, ik geef nu naast hooi en bix (basisbrok) ook muesli extra (muesli zonder haver van Havens) maar hier wordt ze best fel van.

2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:00

das best lastig, als je echt zeker weet dat ze van de havens muesli zonder haver(beta plus) al heet wordt. kan het niet zo zijn dat je paard zich gewoon beter in zijn vel begint te voelen. dat ze feller (vrolijker) wordt.

Mensen zien in mijn ogen het vaker verkeerd. Dat hun paard fel wordt als ze schraal zijn geweest (dus weinig energie hebben) en daarna bij voeren, en dus de paarden meer energie binnen krijgen, en dan dus in de ogen van de mensen feller worden.
In mijn ogen krijgen paarden dan gewoon meer energie. (als ge begrijt wat ik bedoel) Haha!

bij mij werkte pavo melange erg goed, je zag haar bij trekken. Ik voer het nu niet meer. Maar om even te voeren, om te van dat schralen af te helpen is in mijn ogen wel goed.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:28

Waarom wil je weinig suiker/eiwit in het voer? Vanwege een medisch probleem?
In dat geval kun je marstall Vito overwegen.

Anders zou je inderdaad Subli energie kernmix erbij kunnen geven, in plaats van de muesli bijvoorbeeld. Dat is een mix gebaseerd op olie. Ze worden er wat dikker van maar niet heter. Het is alleen geen volledig voer.
Mijn merrie met Cushing/insulineresistentie (die dus echt niet te veel suiker mag hebben) krijgt dit ook om wat aan te komen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:23

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:09

Deze vraag is al vaker gesteld, even zoekfunctie gebruiken Knipoog