Hoi,
Heel graag zou ik wat hulp krijgen bij het voerschema van mijn paarden. Sinds kort heb ik twee paarden en ik vraag me af wat voor voer juist is om ze te geven.
Het eerste paard is een ruin van 13 jaar en 1.55 hoog. Hij wordt (sinds kort) elke dag bereden.
Overdag staat hij op een zandlandje en snachts/savonds staat hij op stal.
Hij krijgt nu:
sochtends 1 maatbeker biks en savonds 1 maatbeker biks. (basics van Pavo)
1 keer per dag een halve maatbeker muesli. (ook van Pavoi)
1 keer per dag een halve emmer wortels. Op het land krijgt de groep paarden twee keer per dag een ruif vol hooi. Als hij savonds naar stal gaat krijgt hij nog twee netten hooi.
Maar!! Hij wordt momenteel steeds dunner. Het is dus zaak dat hij meer of ander eten krijgt.
Heel graag zou ik van iemand vernemen wat wel en wat niet te voeren en hoeveel, wanneer overvoer je een paard en wat gebeurt er als je hem overvoert? en of iemand een informatieve site weet over paardenvoer.
Het tweede paard is een ruin van 9 jaar en 1.55 hoog. Dit paard staat in een uitloopstal.
Sochtends en savonds krijgt hij hooi, maar hij krijgt maar een keer per dag eten (dit kan eigenlijk niet anders georganiseerd worden)
Als hij eten krijgt dan krijgt hij elke dag na het rijden een hele berg in een keer. Dwz twee maatbekers biks, een halve muesli en een halve emmer wortels.
Ook dit paard is wat aan de dunne kant aan het worden, maar omdat deze al zoveel in een keer krijgt is mijn vraag kan hij nog meer krijgen en/of?
Heel graag wat hulp. Alvast hartelijk bedankt.
Groeten, Daphne