Vraagje over onderdeel van rontgenologische keuring

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Vraagje over onderdeel van rontgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:55

Hoop dat het hier goed staat;

Kennis van mij heeft een paard te koop staan waar ik erg verliefd op
ben geworden, zij is klinisch goedgekeurd maar had rontgenologisch röntgenologisch achterste spronggewricht 1 zijde röntgenklasse 3.

Kan iemand mij uitleggen wat dit precies inhoudt en wat de gevolgen (kunnen) zijn?

Alvast bedankt.

*edit: typfout

maikeltje

Re: Vraagje over onderdeel van rontgenologische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:57

Komt er op neer dat hij een verhoogd risico loopt iets aan die sprong te krijgen. Maar vraag je DA gewoon om uitleg.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 21:06

Hij is niet gekeurd door mijn eigen dierenarts, maar zou idd wel informatie aan dierenarts kunnen vragen.

Is een paard met deze bemerking wel geschikt voor dressuursport naar jullie idee/ervaringen?

Mijn bedoeling is om dressuurmatig te rijden en regelmatig een buitenrit(je) aangezien we vlak bij bos zitten..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:53

Als je een paard laat keuren dan wordt er gevraagd waar het paard voor gebruikt gaat worden. Voor recreatie of voor sport. Als je een aankoopkeuring doet dan zou ik daar altijd zelf bij willen zijn , altijd door mijn eigen DA de keuring laten uitvoeren en als dat praktisch heel moeilijk wordt dan in ieder geval een onafhankelijk arts daarvoor inschakelen.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:30

Alleen de dierenarts die de foto's heeft gemaakt en heeft beoordeeld kan je echt goed uitleggen waarom ie een 3 heeft gegeven. Dus bellen met hem! Dan kan je daarna altijd nog de foto's opvragen en aan een 2e arts laten zien voor een second opinion. Maar dus eerst die keuringsdierenarts bellen.

Succes!
Knavia

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:11

Bedankt, ik ga zondag serieus bij desbetreffend paard kijken en krijg de foto's mee om te laten beoordelen door eigen arts.

aangezien het paard is gekeurd door een duitse dierenarts ben ik bang dat bellen in mijn geval geen zin heeft aangezien ik geen ster ben ik duits en ook niemand ken die het telefoontje voor mij kan plegen.

Iniedergeval bedankt voor reactie!