hoe/of paard verzekeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

hoe/of paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 09:05

Via de zoekfunctie kom ik er niet uit, ik weet niet of dit hier thuishoort. Vraag: hoe/waar verzeker je je paard in geval van voor de dood of niet meer rijtechnisch te gebruiken (dus: dat-ie vergoed wordt?). Er zijn nogal wat gruwelverhalen over dat-ie dan van de verzekering is en dan per se naar de slager zou moeten? Hoe zit dat? Hoe vermijd je dat? Vraag 2 is: moet je aan je WA-verzekering opgeven dat je een paard hebt en er mee buiten rijdt, of zit dat bij huisdieren als die schade veroorzaken in? Ik hoorde op stal dat dit pas geleden weer veranderd zou zijn? Ik bedoel dus niet: voor ziektekosten verzekeren, hoor.

mariska32

Re: hoe/of paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:03

je kunt je paard gewoon verzekeren tegen dood en blijvende onbruikbaarheid.
als jij niet wilt dat ze je paard innemen voor de slacht kan je het paard na afkeuren terug kopen van de verzekering tegen de slachtprijs,zo mag je hem zelf in laten slapen of een oude dag geven.
je paard zit gewoon bij je wa verzekering,de wet is veranderd voor bijrijders. de eigenaar blijft verantwoordlijk voor het paard waar een bijrijder een ongeval mee krijgt,tenzij je kunt aantonen datde bijrijder fout was.
maar dat is dus bijna onmogelijk.