Wondjes die op mok lijken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

Wondjes die op mok lijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:37

Hoi hoi.

Mijn paard heeft iets wat iig lijkt op mok op haar achterbeen. Het zit op het been zelf dus niet in de kootholte. Vooral op de kogel eigenlijk aan de zijkant.
Dit heeft ze nu al 2,5 mnd.
De DA heeft haar al 2x gespoten met antibiotica, ze heeft 2 x een bepaalde poeder gehad en ik ben al sinds het begin in het smeren met Oridermil.
Nog steeds geen verbetering.
Het been is dik en warm.
Op advies van de DA houd ik haar nu 3 dagen binnen en doen we even helemaal niks meer eraan. Eens kijken hoe het zich ontwikkelt.

Nu hoorde ik vanmiddag dat er blijkbaar een of ander iets is, wat veel paarden hebben, maar het blijkt dan geen mok te zijn, maar iets anders wat er op lijkt.
Er is wel al onderzoek naar gedaan, maar nog niks over bekend wat het nu echt is.

Iemand een idee?

Conny67

Re: Wondjes die op mok lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:22

Bedoel je misschien rasp?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:56

Het zou ook gewoon in de voet kunnen zitten, als het warm en dik is zou het ook vanbinnen uit iets met de pezen en spieren zijn.
en ja inderdaad vogens mij bedolede je rasp of niet Gaaaap? maar als je paard ook wat koorts krijgt mag je wle gaan denken aan Einschuss ! maar er staat niks in je verhaal over koorts dus lijkt mij af te vallen
heel veel succes verder en ik hoop dat het gouw goed komt Ach gut
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 28-02-08 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 08:59

Ja, het kan wel rasp zijn, maar de DA zei dat het gewoon een verschil in benaming is tussen rasp en mok.
Ik heb nu weer TMPS poeder gekregen, maar nu met ontstekingsremmers.
Gelukkig loopt ze niet kreupel erop. Het is alleen pijnlijk bij harde aanraking.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:06

mok kan ook op de voorkant van het been voorkomen, hebben ze hier ook momenteel... Ik was het gewoon netjes uit met isobethadineshampoo om de paar dagen en dan is het zo weer genezen...
Maar je hebt blijkbaar al veel gedaan, dus het kan inderdaad ook wat anders zijn...

Whitney_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:43

Het kan best een hardnekkige vorm van mok zijn! Wij hadden hier een merrie op stal staan die aan alle 4 de benen ernstige mok had, de eigenaresse is ruim vier maand bezig geweest met behandelen en dagelijks uitwassen met betadineshampoo voordat het ging genezen!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 10:32

Ik probeer er zo min mogelijk aan te komen eigenlijk.
Heb al 2 maanden zalf gesmeerd, wat niet werkt, dus ws komt het van binnen uit.
Maar idd, mok kan heel hardnekkig zijn, en kan ook telkens een andere behandeling nodig hebben. Dat maakt het zo'n lastige aandoening.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:50

Lijkt toch wel veel op een vorm van mok.

Kijk eens in het centrale topic over mok.