Wat zou je graag als extra willen bij behandeling osteopaat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donni

Wat zou je graag als extra willen bij behandeling osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 14:12

Beste Bokkers,

Ik ben een 3e jaars fysiotherapie student en ben 2 weken geleden begonnen met de minor 'ondernemen, je eigen zaak'. Het is hierbij de bedoeling dat ik een financieel plan ga schrijven voor een bepaalde onderneming. Aangezien ik na mijn studie nog verder wil studeren voor osteopathie bij dieren heb ik ervoor gekozen om een financieel plan te schrijven voor een osteopathie praktijk voor paarden,honden en katten.

Maar nu moet ik voor mijn onderneming iets unieks verzinnen, dus bijvoorbeeld een osteopathie behandeling en daarnaast;
- voorlichting over preventie (dus wat jij als ruiter of verzorger kan doen om klachten te voorkomen.
- bepaalde oefeningen die je met je paard kunt doen om het herstel te verbeteren
- zadel passen (om te kijken of dat niet de oorzaak van een probleem kan zijn)
- een paard gratis of tegen kleine vergoeding laten controleren op blokkades
- vaste klanten die voorrang krijgen (en dus kortere wachttijden)
- voorlichting over de opbouw van de training en eventueel hulp daarbij
Dit zijn maar een aantal voorbeelden, zo zijn er natuurlijk nog tal van andere voorbeelden te bedenken.

Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie graag als extra bij een osteopathie behandeling willen hebben?
(het kan dus vanalles zijn en je hoeft dus ook niet te kiezen uit mijn 'lijstje')

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Pauline

Re: Wat zou je graag als extra willen bij behandeling osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:35

Kleine checkup gratis, evt een behandel abonnement zodat het wat betaalbaarder is. Oefeningen lijken me ook nuttig Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:43

In principe mogen huiswerktopics niet, maar een traject waarin je de patienten volgt en een aantal sessies na de eerste sessie aanbiedt (inclusief kijken of het zadel past) wordt door meerderen gedaan en is daarin niet uniek.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:12

kijken of een zadel past, lijkt me toch meer iets voor de zadelmaker.
Voorkomen kun je blokkades in een flink aantal gevallen niet, aangezien een paard ze ook op kan lopen door onbenullig in de wei te doen, of zelfs door een kleine misstap van bijv. de trailerklep.
Als bij controle blijkt dat er zich geen blokkades bevinden bij het paard, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je je ook niets hoeft te betalen (dat doen osteopaten nu ook al, geen idee of dat bij iedereen zo is).
Ook kun je vaak pas na controle van een paard en/ of de behandeling zeggen of het met 1 behandeling van de klachten af is, of dat je het nog vaker moet behandelen.
Je wilt als osteopaat zoveel mogelijk paarden helpen, dus waarom het paard dat wellicht een kleine behandeling nodig heeft, omdat je het 6 weken daarvoor ook al onder je handen hebt gehad, voortrekken voor een "nieuw" paard, welke wellicht wel veel lichamelijke ongemakken heeft, omdat het nog nooit behandeld is geweest. Lijkt me niet helemaal fair voor het paard. Daarbij is het natuurlijk ook niet altijd helemaal te plannen welk paard je eerder doet, aangezien je ook met afstanden te maken hebt en je een "nieuw" paard wellicht eerder kunt doen, omdat die op die dag wellicht al op je rijroute ligt.
Advies over de opbouw van de training wordt nu al gegeven, dit naar aanleiding van de intensiteit van de behandeling. Van 3 dagen rust en weer verder waar je gebleven was, tot een week volledige rust en daarna eerst onbelast oppakken en van daaruit verder werken.
Die adviezen zitten dus al standaard bij een goede behandeling in, in mijn ogen tenminste.
Persoonlijk vind ik de osteopaat die bij mijn paard en hond komt al volledig in al deze zaken, dus ik zou je niet kunnen zeggen welke dingen ik nog toe zou willen voegen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:39

Misschien een idee om je op merries te richten en dan wel merries die in de fokkerij zitten en ook in de sport lopen, dus een combinatie van en dat vraagt wat van een merrie.

Ook denk ik zo dat het een idee zou zijn om merries die vanuit de fokkerij komen, zo rond de 5 a 7 jaar, te begeleiden naar de sport toe een goed idee zou kunnen zijn.

Wij hebben merries en laten ze 2 a 3 veulens krijgen en willen dan dat ze op de juiste manier de sport kunnen pakken, gezien de eisen van het stamboek zullen er verschillende merries lopen die wat hulp zouden kunnen gebuiken om daar te komen net als onze merries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 02:17

Mijn osteophaat kijkt toch echt wel wat de oorzaak van blokades kunnen zijn,dus idd of het zadel wel goed past.

Korting bij meerdere behandelingen vind ik als klant wel leuk natuurlijk Schijnheilig

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:42

Donni schreef:
- bepaalde oefeningen die je met je paard kunt doen om het herstel te verbeteren
- vaste klanten die voorrang krijgen (en dus kortere wachttijden)
- voorlichting over de opbouw van de training en eventueel hulp daarbij

Deze wegen zwaar op mijn lijstje Ja
Vooral als vaste klant is het lastig als je osteopaat druk bezet is en 1.5 uur rijden van je vandaan woont.
Ook zou ik wel nuttige oefeningen willen leren en hoe we het beste kunnen opbouwen.

Gratis en korting weegt voor mij het minst zwaar.
Mijn osteopaat heeft haar 'klantvriendelijkheid' al wel aan mij bewezen Ja

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:21

Die nuttige oefeningen voorlichting zou wel een goed idee zijn. Korting zou voor mij ook niet zwaar wegen, de mensen die je willen willen je ook zonder korting als het nodig is.

Donni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 18:55

Bedankt voor al jullie reacties, heb er zeker wat aan! Ook erg leuk om al die verschillende ideeën erover te lezen.
Natuurlijk zijn er nog altijd ideeën welkom Lachen