Ondanks dat het paard is bekeken door een veearts en dit nog niet is afgerond, wil ik hier toch graag om ervaringen/advies/tips vragen.
Het paard is al enigszins op leeftijd en word door een blessure al een hele poos niet meer bereden.
2 weken geleden ongeveer heeft hij een wormenkuur gehad. Geen andere reden dan dat je je paard nu eenmaal om de zoveel tijd even ontwormd. Toch vermeld ik het even, omdat wellicht het één met het ander te maken zou kunnen hebben.
Dit paard voelt zich daarna altijd even wat minder lekker.
Hij heeft chronische bronchitis, maar daar eigenlijk vooral in het voorjaar last van.
Het vreemde is dat hij er nu ineens ook last van heeft.
Dat betekend dat de longen gevuld zijn met slijm en hij het benauwd heeft.
Hiervoor heeft hij medicijnen gehad.
Het paard komt dagelijks op de weide en sinds enkele dagen valt het op dat hij zo nu en dan even een plekje zoekt om te gaan liggen luieren. Iets waar hij eigenlijk nooit eerder echt interesse in had.
Tevens is sinds een poosje zijn vacht wat aan de doffe kant.
Nu is de veearts dus naar hem komen kijken, met de reden dat hij ineens flauwviel.
Je schrikt je rot natuurlijk als ineens je paard patsboem om kiepert.
Bij het luisteren naar zijn hart werd opgemerkt dat deze onregelmatig is.
Dat wil dus eigenlijk zeggen dat zijn hart hier en daar eens een klopje overslaat.
Dat hoeft in principe niets aparts te zijn, waardoor het dus onduidelijk is waarom hij nu flauwvalt.
Wat wel het geval is, is dat hij sinds de eerste keer flauwvallen zich wat deuziger gedraagt.
Hoe leg je dat uit? Iets wat afwezig en duffer?
Momenteel word er even afgewacht wat er gebeurt als de medicijnenkuur voor de chronische bronchitis af is gemaakt.
Omdat afwachten lang duurt en je je als eigenaar enorm zorgen kan maken, heb ik dit topic geopend.
Wellicht zegt iemand, ik herken er wat in?