Voer minderen wegens verhuis?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Voer minderen wegens verhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 11:27

Over twee weken gaat mijn pony verhuizen naar een andere manege. Ik heb al het advies gekregen om de eerste dagen in de nieuwe manege minder krachtvoer dan gewoonlijk te laten geven, om de pony te laten wennen aan het nieuwe voer. Ik vroeg me af of het ook beter is om het voer op de huidige manege de dagen alvorens de verhuis plaatsvindt, te minderen?

Sonja_vR

Re: Voer minderen wegens verhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:56

ik zou eerder gewoon normaal door blijven voeren , en wat van het oude voer mee nemen naar de nieuwe stal
zodat je de eerste dag /dagen op de stal het oude voer kunt geven , en daarna steeds meer van het oude voer kunt vervangen door het voer van de nieuwe stal

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:03

Idd, even kijken wat ze daar voeren (misschien is t wel t zelfde als je nu voert??) en dan als t anders is eventueel wat voer meenemen en mengen met het nieuwe voer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:05

Ik zou voor zeg maar een week aan krachtvoer meenemen vanaf je huidige stal en dan mengen met het nieuwe voer. Dat je begint met zeg maar 3 kwart "oud" voer en een kwart "nieuw" voer en dan langzaam het "oude" voer afbouwt tot 'ie helemaal op nieuw voer gaat.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:10

Heel goed om alvast na te denken over de voeding rondom de verhuizing.

Ik kan geen reden bedenken om minder te gaan voeren.

Wat ik je wel kan aanraden is om een paar kg brokken van je oude stal mee te nemen en een baal hooi/ aantal plakken kuil.
Als je dit in de eerste dagen wat mengt met je nieuwe voer heb je minder kans op een storing in de stofwisseling. Dit kan vooral in een stressvolle periode (verhuizing) extra gevoelig zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:42

Toen Jewel ging verhuizen heb ik wat voer van mn oude stal meegenomen. Als ze daar gevoerd werd kreeg ze er ook wat van het oude voer bij ,en dat ging ik steeds meer afbouwen.
Inmiddels krijgt ze dus alleen nog maar voer van mn nieuwe stal (ben 4 feb verhuisd)

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:00

gewoon blijven voeren tot de dag dat hij weggaat neem desnoods wat voer mee. en op de nieuwe stal 2/3 voer voor de eerste week / 2 weken