Ervaringen dikke hals na inspuiten van NEOPEN?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Ervaringen dikke hals na inspuiten van NEOPEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:23

Hebben meer mensen ervaring met een dikke halsspier na inspuiting van neopen?

Na hoeveel dagen verdween dit en wat deden jullie om de zwelling te verminderen?

FlappieR

Re: Ervaringen dikke hals na inspuiten van NEOPEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:26

Ik weet niet wat neopen is, maar die van mij krijgt altijd na het enten een verdikking die ook gaat zakken. Ik spuit het altijd af omzwelling te verminderen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:28

Neopen is een antibiotica. Ik spuit het altijd in de borst, gezien de grote hoeveelheid. Heb zelf nare ervaringen met het spuiten in de hals. Je kunt als de zwelling echt hard wordt bij de apotheek hirudoid-creme halen en dit er 2x daags opsmeren. Hirudoid® toont een ontstekingsremmende werking, versnelt het oplossen van oppervlakkige mikrotrombi en gaat het ontstaan ervan tegen. Het bevordert de resorptie van hematomen en zwellingen, verzacht snel de pijn en doet de spanning in het aangedane gebied afnemen. Het bevordert het herstel van het bindweefsel. Hirudoid® verkort de duur van de aandoening.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:32

Suffie, voorkomt Hirudoid dat de zwelling een abces wordt?

Dat is iets waar ik nu bang voor ben.

Mijn paard heeft vorig jaar na een injectie van een antibioticum (ik weet nog niet of dat ook neopen was, moet dat nazoeken) ook een zwelling gekregen en dit werd een abces met een hoop ellende.

Ben nu als de dood dat dat nu weer zo wordt..

Van de DA moest ik het insmeren met Traumeel gel en dat heb ik er nu royaal op gesmeerd. Morgenochtend moet dat weer worden gedaan.

Ik ga die Hirudoid creme even googlen en navragen bij de apotheek morgen Ja

Thx voor de tip in ieder geval!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:39

De DA vond het nodig om mijn paard in haar hals te enten voor de jaarlijkse enting. Ik waarschuwde hem dat ik hier niet zo happig op was en ja hoor, na 1 dag een mooie pingpongbal aan de zijkant en ik mocht er niet aankomen. Er kan door het spuiten een kleine onderhuidse bloeding zijn ontstaan die verhard. Door deze creme te gaan smeren help je het lichaam met het afbreken ervan en voorkom je dat het een blijvende harde bult wordt.

1. Wat doet Hirudoïd en waarbij wordt het gebruikt?
Heparinoïden op de huid behoren tot de geneesmiddelen die antistollingsmiddelen worden genoemd. Het remt de bloedstolling. Het is te gebruiken bij tromboflebitis (aderontsteking) en verstuikingen, kneuzingen en bloeduitstortingen.

Tromboflebitits
Verschijnselen
Bloedstolsels in de aderen kunnen overal in het lichaam ontstaan. Wanneer een bloedstolsel in de aderen vlak onder de huid ontstaat, spreek men van tromboflebitis. Dit kan ontstekingsklachten veroorzaken, zoals pijn, roodheid en zwelling.

Tromboflebitis kan spontaan optreden tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Het kan ook ontstaan bij verwondingen aan bijvoorbeeld een been of op de plaats van een infuus of een injectie. Ook mensen met spataderen hebben een grotere kans op het ontstaan van tromboflebitis.

Behandeling
De ontstekingsverschijnselen verdwijnen meestal na één tot twee weken vanzelf, maar soms kan het langer duren. U kunt heparinoïden op de huid gebruiken om de genezing te versnellen.

Effect
Het remt de bloedstolling waardoor een bloedstolsel oplost. Hierdoor kan de ontsteking sneller over gaan. Raadpleeg uw arts als u na twee weken nog geen verbetering merkt.

Verstuikingen, kneuzingen, bloeduitstortingen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:41

Ok, bedankt voor deze info.

Heb ik zeker wat aan.
Rijd morgen even langs de apotheek om die zalf te halen Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:46

hey. telt dit ook voor peneceline.. want mijn hengst is gecastreerd en toen ontstoken.

nou is hij steeds geprikt. maar ja is nou helemaal dik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:47

Dit kan bij elke enting gebeuren!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:49

oke. zal er dan ook maar ff over nadenken..
gaat wel van mijn eigen risico :p

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:52

SRL gelei van VSM kun je bij de DA drogist halen helpt goed tegen zwellingen ruim inmasseren twee keer daags minimaal. je kunt het ook gebruiken bij ontstoken haarzakjes (bv onder het zadel) door het regel matig in te masseren trekken deze weg. klink misschien gek maar het helpt wel!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:56

jolentinus schreef:
oke. zal er dan ook maar ff over nadenken..
gaat wel van mijn eigen risico :p

Wat bedoel je hiermee? De creme is gewoon verkrijgbaar bij de Apotheek, kan iedereen kopen. Heeft niets met ziekenfonds te maken. Die paar euro zal het toch niet zijn?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:17

oke.. dan ga ik morgen langs de apotheek (was meer als grapje bedoelt.. heb alles voor mijn paard over)

ik weet wel zeker dat het anders ook wel overgaat.. gaat zo alleen wat sneller als ik het zo lees

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:58

bij spuiten in de borst spier wordt net zo vaak een abces gevormd als in de hals. Heb al veel paarden in de hals gespoten, en nog geen enkele met bult gezien In de borst doen wij gewoon niet, nare ervaringen van de dierenarts.

TS: afspuiten en masseren met een koelingsgel. Er staan hier boven genoeg suggesties wat Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 08:14

Een zwelling na inspuiting van een stof kan altijd voorkomen.

Maar ik vroeg specifiek naar ervaringen na inspuiten met Neopen, omdat Neopen erom bekend staat dat dat een zwelling geeft van de halsspier.

De middeltjes die hier worden genoemd, daar kan ik zeker wat mee. Bedankt Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:42

die verdikking komt van verkeerd spuiten.
sommige paarden spannen zich erg als ze weten dat ze gespoten worden, daardoor loop je de kans dat de spuit niet geheel goed in de hals word gezet of met teveel druk.
dit kan in princiepe geen kwaad, je krijgt dan een plaatselijke bult of zwelling die soms hard is.
deze verdwijnt na verloop van tijd, al kan dit langer duren.
mijn paard hebben ze van de zomer in de opfok moeten verdoven omdat hij naar hun zeggen onhaldelbaar was Verward hierdoor hebben ze de spuit ook niet goed gezet en had hij hetzelfde probleem, deze bult was pas geheel verdwenen naar een half jaar Ja

om ditzelfde probleem in de toekomst te voorkomen met bijvoorbeeld de jaarlijkse enting, spuit onze da nu alleen nog maar voor op de borst onder de hals met als resultaat, geen bulten meer en een compleet ontspannen paard.
doordat hij dus die bult had opgelopen reageerde hij voortaan heel gevoelig in zijn hals Verdrietig

dus een tip voor als je paard hier gevoelig voor is dan kun je misschien ook wel voor op de borst spuiten, veel dierenatsen doen dit al bij paarden waar langere tijd medicijnen moeten worden gespoten om zo spuitplekken te voorkomen.

carricion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:31

Ik heb ook wel eens gezien dat er een zwelling kwam na het inspuiten met neopen, als je deze plek met rust laat (dus niet weer op de zelfde plaat neopen spuiten) maar bijv. aan de andere kant van de hals gaat dit snel weer weg.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:02

Ik zou gewoon verder smeren met Traumeel is de ideale zalf hiervoor.