Is hooi alleen voldoende?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetseman

Is hooi alleen voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:21

Ik rijd paard op een manège waar de paarden enkel hooi te eten krijgen.
Ze staan er allemaal nogal mager, moe en dof bij...
Ik vraag me af of hooi alleen voldoende voeding is voor een paard?
Kan iemand me hier wat meer uitleg over geven?
Ik maak me echt zorgen om sommige van de paardjes...

omaas

Re: Is hooi alleen voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:33

Als het goed hooi is zou het wel kunnen, alleen wat is goed hooi!
Een paard dat op algemeen hooi staat zou ik een supplement vorm erbij geven, zoals summerfitkoek. Dat als het paard niets zou doen. Een manege paard moet echt werken, dan heeft deze toch meer nodig om ergens de energie vandaan te halen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:36

nee en nee Knipoog

en waarom?
omdat in hooi niet alle vitamines/mineralen zitten die paarden nodig hebben,komt nog bij dat veel hooi niet goed van kwaliteit is.

eigenlijk zou je je hooi moeten laten analyseren om te kijken wat nou precies de waardes er in zijn.
een goede liksteen is altijd nodig evenals een aanvullend supplement of krachtvoer.

die manegehouder is dom bezig en kijkt waarschijnlijk alleen naar zijn of haar portemonee dan naar het welzijn van de dieren.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:53

zeker als het manegepaarden zijn moeten ze meer hebben als alleen hooi, onze pensionpaarden krijgen allemaal biks erbij en daar zijn paarden bij die haast niks doen maar die krijgen dan gewoon wat minder biks,en de paarden die bv. haast alle dagen bereden worden krijgen er soms ook nog sportbrok bij. dus conclusie deze paarden moeten toch echt meer hebben dan alleen hooi vooral als ze alle dagen bereden worden.