stuk op het sprong gewricht zoekend naar beschermer !!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

stuk op het sprong gewricht zoekend naar beschermer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:47

Hallo allemaal,
bedankt dat jullie dit even willen lezen. Bloos

Mijn paard is zeer gevoelig (kan bijv geen leren singel om anders krijgt hij uitslag etc)
Nu is het zo dat hij een puinzooimaker in zijn stal is. Nou wordt er gelukkig elke dag uitgemest en veel stro bij gegooid.
Helaas komt daar bij dat mijn paard veel stro eet , maakt niet uit op welk tijdstip je het erin gooit hij eet het gewoon op.
Het komt er dus op neer dat hij altijd op de bodem ligt.

Nou hebben we zaagsel geprobeerd dit graaft hij helemaal naar buiten --------> dus weer op de vloer.
Ook kunnen we geen extra stro neer leggen vanwege anders koliek.
Hij krijgt ruim voldoende te eten daar kan het niet aan liggen ook krijgt hij netjes zijn wormen kuren etc (het is verder gewoon een super gezond paard)
Omdat hij dus zo overgevoelig is , is bij 1 spronggewricht kaal (de haren eraf) en bij de andere ook een kleine wond.
Deze wordt natuurlijk nu met de nacht erger... omdat het probleem niet opgelost wordt!!!!
Ik heb er nu bij beide spronggewrichten een onderlap en bandage (beide verkleint om gedaan)
dit bleef niet zitten en nu zit hij dus (na meerdere malen van alles helemaal in getapt Tong uitsteken )
Hij blijft nu gelukkig wat zitten maar of dit voor een hele nacht is dat weet ik dus niet..

Nou dacht ik dat er ook bescherming voor de sprong gewrichten waren maar kan het niet vinden.
Heeft iemand er misschien wat info over of e.v.t andere tips ?

alvast ontzettend bedankt ik ga alvast weer even verder zoeken op internet !!

doom

Re: stuk op het sprong gewricht zoekend naar beschermer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:58

Heel vreemd, Blond

Divoza heeft ze wel en de paardendrogist niet Ach gut
Ik heb ze meteen besteld!!!

Afbeelding

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:51

leg anders rubberen matten in de stal wat ze ook in de koeien stallen hebben. Werkt super

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 07:50

splash1999 schreef:
leg anders rubberen matten in de stal wat ze ook in de koeien stallen hebben. Werkt super

Ik zat daar idd al aan het denken, maar ik denk dat dit een *makkelijkere* oplossing is.
Verder is hij nooit stuk en ik strooi s'avonds altijd nog op zodat alles lekker in het midden ligt.
Maar hij blijft altijd minder houden, dan de andere paarden.
Vermoeiend hoor zulke beesten haha Haha!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:40

Heel herkenbaar, dat heeft mijn oudste merrie 's winters ook altijd, terwijl ze in een stal staat met flink veel vlas en daarover heen stro.
's Zomers als ze 's nachts weer buiten blijft is het weer over.
Het is bij mijn paard nog net niet open, ziet er een beetje uit als een lichte schaafplek.
Ik hou het in de gaten, maar ik doe er verder (nog) niets aan. Heb wel nagedacht over rubberen stalmatten.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:46

doom schreef:
splash1999 schreef:

Ik zat daar idd al aan het denken, maar ik denk dat dit een *makkelijkere* oplossing is.
Verder is hij nooit stuk en ik strooi s'avonds altijd nog op zodat alles lekker in het midden ligt.
Maar hij blijft altijd minder houden, dan de andere paarden.
Vermoeiend hoor zulke beesten haha Haha!

Makkelijker of goedkoper??? Het paard blijft zo nog steeds hard op de grond liggen. Voor mij lijkt een keuze voor rubber matten dan snel gemaakt toch? Net vertel je dat hij stuk gaat vanwege de harde boden en nu is hij verder nooit stuk...mmmm apart.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 08:46

romeorowan schreef:
Heel herkenbaar, dat heeft mijn oudste merrie 's winters ook altijd, terwijl ze in een stal staat met flink veel vlas en daarover heen stro.
's Zomers als ze 's nachts weer buiten blijft is het weer over.
Het is bij mijn paard nog net niet open, ziet er een beetje uit als een lichte schaafplek.
Ik hou het in de gaten, maar ik doe er verder (nog) niets aan. Heb wel nagedacht over rubberen stalmatten.

Ik heb daarom nu gekozen voor deze *bandage* Haha! deze knellen niet en blijven goed op de plaats zitten.
Mijnes had ook 2 weken alleen licht haar weg geschuurt (nu zit er een ienemini schaaf van net een kleine cm denk ik, maar goed hij ligt elke nacht dus ben bang dat het erger wordt Boos!
Hij loopt nu nog goed en heb zondag wedstrijd dus wil dat graag zo houden Vork
Ik hoop deze beschermer dus morge binnen te hebben Verdrietig

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 08:51

Citaat:
Makkelijker of goedkoper??? Het paard blijft zo nog steeds hard op de grond liggen. Voor mij lijkt een keuze voor rubber matten dan snel gemaakt toch? Net vertel je dat hij stuk gaat vanwege de harde boden en nu is hij verder nooit stuk...mmmm apart.

Ik bedoelde op andere plekken het is alleen het sprong gewricht Ach gut
En nee niet goedkoper maar makkelijker Geld speelt bij ons geen rol.

Ik sta op www.manegedesteenenkamer.nl dit is een zeer luxe manege waar elke dag uitgemest wordt.
Wij hebben de mat al overwegen (nog niet gedaan, maar dit kan alijd nog). Vork
De stallen worden elke dag uitgemest door een oudere man (is met pensioen, maar paarden zijn zijn grootste hobby), zo'n mat is moeilijk schoon te maken (werd mij verteld)
We gaan het nu zo doen dat mijnes om de 3 dagen wordt uitgemest en verder elke dag opgestrooit.
Ik haal verder elke dag de mest er uit zodat het nog een beetje schoon blijft (en hij dus een bodem creeert). als dit niet werkt komt er zaagsel met een beetje stro in en anders de rubberen mat Ja

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:58

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:06

Ik heb twee paarden en allebei ondanks de dikke laag op de vloer hadden kapotte hakken.De kleinste laatst tot bloedens toe.
Ik heb nu rubber matten in de stal liggen en ideaal,behalve dat de stal schoner blijft ,ik minder vlas verbruik.Hebben de paarden ook geen schaafwonden meer.
Ik mest iedere dag en één keer perweek haal ik de stal leeg.Vroeger moest ik veel meer vuile vlas laten liggen om een onderlaag te krijgen en dan krabde ze nog door de laag heen.

Ik heb ook aan die hakbeschermers gedacht,maar uiteindelijk sluit je continu een stuk huid af en ik denk dat je op een gegeven moment huid problemen krijgt.Ik heb een prachtige foto van iemand die beenbeschermers dag en ancht aan hield om haar paard zijn benen te beschermen tegen wondjes,
dat gaat er dan zo uit zien,
Afbeelding dus ik zou zeker oppassen met die hakbeschermers dat je ze er voldoende aflaat.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:29

silvana schreef:
Ik heb twee paarden en allebei ondanks de dikke laag op de vloer hadden kapotte hakken.De kleinste laatst tot bloedens toe.
Ik heb nu rubber matten in de stal liggen en ideaal,behalve dat de stal schoner blijft ,ik minder vlas verbruik.Hebben de paarden ook geen schaafwonden meer.
Ik mest iedere dag en één keer perweek haal ik de stal leeg.Vroeger moest ik veel meer vuile vlas laten liggen om een onderlaag te krijgen en dan krabde ze nog door de laag heen.

Ik heb ook aan die hakbeschermers gedacht,maar uiteindelijk sluit je continu een stuk huid af en ik denk dat je op een gegeven moment huid problemen krijgt.Ik heb een prachtige foto van iemand die beenbeschermers dag en ancht aan hield om haar paard zijn benen te beschermen tegen wondjes,
dat gaat er dan zo uit zien,
Afbeelding dus ik zou zeker oppassen met die hakbeschermers dat je ze er voldoende aflaat.

Bedankt voor je waarschuwing Knipoog
Ik Ben benieuwd wat voor beenbescherming dat is geweest Blond het lijken 3 in 1 beschermers die zijn natuurlijk ook niet voor 24 uur gebruik
Een aantal paarden staan namelijk bij ons in de stalbandages en heb dit nog nooit gezien
Ik wil met de man die de stallen uitmest vragen of hij ze er in de ochtend af wilt halen en dan doe ik ze er dus einde middag /s'avonds weer om.
Je moet deze bescherming denk ik beetje kunnen vergelijken met een deken die zit er ook 24 uur om en verstikt de huid ook niet Tong uitsteken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:29

geen een beschermer is voor 24 uur gebruik houd dat in de gaten

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:30

splash1999 schreef:

Neem de stal bandages Vork

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:31

ook dat eigenlijk niet. de huid hoort lucht te hebben. als er een andere oplossing is zou ik daar voor kiezen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:33

doom schreef:
splash1999 schreef:

Neem de stal bandages Vork

die zijn toch voor op stal en daar staat hij toch geen 24 uur?

ik ben wel benieuwd of het werkt Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:33

Tja , ik heb zelf ook geen stalbandages hoor dat even terzijde Haha!
Maar ik krijg de beschermers morge binnen en ga het dan meteen aan de stalhulp doorgeven Haha!
komt goed bedankt !!
Hij kan eigenlijk wel op slot nu ? Cool

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:34

slotjes op verzoek worden niet geplaatst omdat er altijd nog informatie toevoegende reacties geplaatst kunnen en mogen worden Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:35

er worden nooit zomar topics op slot gegooid het zakt vanzelf wel weg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:35

Is er een mogelijkheid om hem op vlas te zetten? Ondergrond laten oppotten, dagelijks de drollen en de echt natte plekken eruit, dan ligt hij iig zachter dan op de kale vloer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:36

Een deken hangt los om de huid,dat doet een beschermer niet want anders blijft hij niet goed zitten.Ook dekens laat ik niet 24 uur zitten.Ik wissel s'morgens en s'avonds altijd van deken.

Ik denk dat je dit soort dingen alsop de foto vooral krijgt als er nat of vuil bijkomt.Dan gaat het broeien.Dit zijn gewone neopreen beenbeschermers van lamicell.Het waren de mijne,ik had ze uitgeleend voor op transport ,aan de mensen die dit paard namen(paard was van vriendin en had hem weggeschonken aan een goed tehuis).Dus toen we gingen kijken ,had hij ze nog aan.Hij stond er toen een week of drie mee om.Mensen dachten dat het zo hoorde Clown

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:36

de paarden met deze stalbandages om staan denk ik 21/22 uur op stal hoor Ja

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:37

Cassidy schreef:
Is er een mogelijkheid om hem op vlas te zetten? Ondergrond laten oppotten, dagelijks de drollen en de echt natte plekken eruit, dan ligt hij iig zachter dan op de kale vloer.

Dat oppotten gaat idd nu ook gebeuren !!
Maar ben zuinig op hem dus vind het zo ie zo fijn om deze beschermers bij de hand te hebben.

En over dat slotje : ook goed maakt mij niet uit hihi Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:40

doom schreef:

maar dan moet je dat afvragen of dat wel goed is. Huid iriteerd sneller kan vuil tussen zitten afzakken met alle gevolgen van dien. Ook de hakbeschermer kan afzakken en vuil tuseen zitten en gaan broeien dat lijkt me niet zo fijn. Als een paard een verband om heeft moet dat zo snel mogelijk weer af want dat is beter voor de huid en dat gaat hier ook op

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:46

splash1999 schreef:
doom schreef:

maar dan moet je dat afvragen of dat wel goed is. Huid iriteerd sneller kan vuil tussen zitten afzakken met alle gevolgen van dien. Ook de hakbeschermer kan afzakken en vuil tuseen zitten en gaan broeien dat lijkt me niet zo fijn. Als een paard een verband om heeft moet dat zo snel mogelijk weer af want dat is beter voor de huid en dat gaat hier ook op

Tja , dat zijn paarden van andere mensen dat is mijn pakkie aan niet, hoeft verder ook niet over gediscussierd te worden mensen zitten toch niet op bokt! Haha!

nog even omdat ik toch denk dat er over heen gelezen is :
Ik ga aan de man vragen die de stallen uitmest of hij ze er in de ochtend af wilt halen, en dan doe ik ze weer om einde van de middag-begin avond- avond net wanneer ik er ben Vork zodat hij ze dus niet! 24 uur om heeft dat lijkt me ook niet gezond nee

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:52

dat kan anders kan je er matten in gooien