Pijnlijk oog..rijden of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Pijnlijk oog..rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:45

Vanmiddag waren we hem aan t poetsen en kneep hij zijn oog steeds dicht.
Heb er even naar gekeken en was niet extreem rood. Heel klein beetje dikker dan zijn andere oog.Komt ook geen vuil uit ofzo.
Heb er net oogzalf in gedaan.Maar nu moet hij eigenlijk van het weekend gereden worden.
Zou dit verstandig zijn?

itsinmygenes

Re: Pijnlijk oog..rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:58

Mijn pony had vorig jaar een heel dik oog, Da had tegen mij gezegt dat het beter was om niet te gaan rijden.. maar ik weet natuurlijk niet het bij jou is Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:47

wil je zelf gaan leren of werken als je pijn hebt?
nu hangt het ervan af of je pony een lichtelijk ontsoken oogje heeft of wat anders, ik zou dus eerst gaan uitzoeken wat hij werkelijk heeft en tot die tijd zou ik hem gewoon lekker alleen peotsen endergelijke.
er is pas een onderzoek geweest waaruit is gebleken dat dieren pijn als emotioneel een geestelijk verdriet beleven, dus ze hebben er last van Verdrietig dus dan is werken niet echt prettig denk ik!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:00

Wat versta jij onder rijden???? Ik denk dat wanneer je het paardje rustig meeneemt op een stapritje er niet zoveel kwaad in kan schuilen. Ik zou hem echter niet fanatiek aan het werk gaan zetten. Daarbij moet je ook een beetje naar het weer kijken. Wind lijkt mij namelijk niet fijn in zijn oog. Misschien wat stappen in een binnenbak. Na het rijden wel goed het oog schoonmaken. Mocht je echt twijfels hebben dan zou ik gewoon de DA raadplegen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:12

IK ga er zo naartoe.Dan kijk ik even hoe het er mee is.misschien dat hij het gewoon gestoten heeft.
We zijn met aan t inrijden dus veel hoeft hij iig niet te doen..wat stappen aan de longe.
Hoop dat hij er zo al minder last van heeft..Zondag zou ze er weer op gaan.Misschien dat het meevalt

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:14

Als het pijnlijk is, dan zou ik niet gaan rijden. Ik zou het oog schoonmaken en als het niet snel beter wordt de dierenarts bellen.

Succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 11:19

Hij had zn oog nu gewoon normaal open.Kneep hem niet meer steeds dicht en is niet dik / rood etc..Gelukkig..
Doe er strax nog een keertje zalf in voor de zekerheid.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:21

als er niks meer te zien was zou ik ook maar meteen stoppen met de zalf, het oog kan zichzelf ook heel goed herstellen vooral het laatste beetje, succes zondag