nowornever ziek en wat kreupel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

nowornever ziek en wat kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:14

hoi bokkers zoals een aantal wel zal weten nowornever was ziek geworden gaat wel beter bij de dag

Ik dacht al eerder ze ziek zal gaan worden aangezien ze toen niet at de dag en dag erna wel. Ik merkte ook ze wat mager werd niet snel, dus waarschijnlijk had ze minder gegeten.

Ik ben sinds maandag[zondagavond werd ze pas ziek] haar aan het longeren elke dag 30minuten aan de lijn laten lopen. Nu wat ik al op maandag merkte is dat ze de voeten beetje meer draait dan normaal wanneer ze de voet van de grond afneemt.
Ik heb gevoelt of er wat met benen was maar ik zelf kan niks vinden.

Voor de rest gaat alles beter ze zat volgens de stal eigenares niet meer telkens op de grond in de stal dus dat is goed nieuws

Kan het zijn dat ze kreupel loopt omdat ze wat ziek is?

As jullie willen kan ik morgen filmpje maken hoe ze met haar voeten loopt
Als zaterdag voeten nog zo blijven haal ik DA maar daarom eerst ook de vraag hieraan en tot zover let ik op de conditie van haar benen en dat ze wel weer gaat eten.

Rhinoooow

Re: nowornever ziek en wat kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:19

als een mens ziek is, dan heeft die vaak spierpijn. mss is het dat(komt gewoon in mij op, excuses als het totaal niet logisch is Haha!)? heeft ze wat minder fut?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:24

kzou niet weten waarvan ze spierpijn zal moeten hebben

ik kijk nu nog steeds toe in de buitenbak naar nowornever zeker als ze gaat rollen want maandag bleef ze inene erna alleen maar zitten op de grond

ik heb wel gehad dat die heel veel keer weigerde toen ze recht om mij moest lopen ze stopte telkens wat ze juist nooit deed misschien daar wat aan ligt? Maar dat was alleen gisteren maandag deed ze dat weer niet.

vandaag ging alles nettjes ze heb gerold en opgestaan lijkt ook meer actief aan de longeerlijn te zijn en geen weigeringen gehad.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 07:44

@TS; Kun je misschien letten op het gebruik van leestekens?
Je typt vrij onduidelijk.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:14

Als ze grieperig is kan ze zich niet lekker voelen en spierpijn hebben.
Wanneer je zelf de griep hebt, doet ook je hele lijf pijn zonder dat je je extra ingespannen hebt.
Misschien moet je het longeren nog even achterwege laten en haar lekker op het land laten scharrelen.
Wel kun je met haar gaan wandelen. Geef haar rustig de tijd om beter te worden dan komt het vast wel goed.
Succes

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 11:32

ok harstikke bedankt voor de informatie

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:43

idd, als je spierpijn hebt gaat dat weg wanneer je je spieren beweegt. dat is ook zo nadat je ziek bent geweest. en het kan kloppen aangezien ik uitmaak dat ze dat gisteren wel weer wat beter was?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:26

het gaat elke dag wel weer beter maar de voeten nog niet

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 01:17

En gaat het alweer wat beter met haar??

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 10:26

DA komt rond 11 uur om de benen te controleren voor zekerhied
Werd al gezegt dat het kan komen omdat ze echt vrij mager was geworden maar wil gewoon extra controle doen

en of jullie zeiden ze spriepijn hebt

maar voor de rest gaat het goed. Het enigste waar nowornever weer aandenkt zijn de plantjes en beetje gras dat we hebben aan de zijkant van de buitenbak om ze te eten als ze in de buitenbak los is Clown

het eten en mesten gaat ook goed in elk geval

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:21

en wat zei de DA vandaag?
Als mijn paardjes al zolang ziekjes zouden zijn, en mager zouden worden. Lijkt mij ,dat toch een heel duidelijk signaal is van haar, dat het niet goed gaat. Heeft de DA bloed afgenomen ..en iets gezegd over ,waarom ze zo mager is geworden?