wat nu weer....??? iemand ervaring of iemand ooit van gehoor

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nati

wat nu weer....??? iemand ervaring of iemand ooit van gehoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 21:00

hallo,

het lijkt wel alsof mij niks gegund is.....ik heb mijn paard nu 2 jaar, en heb bijna alleen maar pech met hem gehad, hij is nu weer niet goed, links voor.....

Ik zal even zeggen wat ik zie aan zijn ''loopje'', en hoop of jullie hier weleens van gehoord hebben?:
Als hij op het harde loopt zie je bijna niks tot niks, als ik in de bak ga dan zie je dat hij niet op zijn hele zool wil staan, maar alleenmaar op zijn ''teen'', hij sloft links voor (schept soms scheppen zand naar voren) als hij draaft zie je dus dat hij rechts voor gewoon mooi zijn been en hoef gebruikt en links voor zie je dat hij echt de punt van zijn ''teen'' in het zand steekt en hij zijn hoef niet helemaal ner wil zetten (je kan het ook zien alsof hij zijn hoef vanaf zijn kogel niet goed op en neer kan bewegen.......echt heel raar, je moet ook echt heel goed kijken want hij is niet kreupel of heel erg onregelmatig.

Hij is vorige week behandeld door osteopaath, enik ben nu al bijna 2 weken aan het stappen, vandaag weer geprobeerd te longeren......maar helaas, wat ik er wel bij wil vermelden (voor de gene die hier meer verstand van hebben) is dat ook als hij op de poets/spuitplaats staat, je ook duidelijk ziet dat hij alleen maar op zijn voorvoet staat (linksvoor). rechtvoor is super.......

Morgen ga ik wel de veearts bellen, maar ben dus bang dat hij zegt dat ik langs moet komen om hem op de foto of scan te zetten, je ziet niks aan het been zelf, nergens gevoelig, nergens warm, nergens dikker.............ik ben echt weer de wanhoop nabij...........

omaas

Re: wat nu weer....??? iemand ervaring of iemand ooit van gehoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:21

Klink voor mij als een diep hoefzweer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:08

of pijnlijke hielen. Mogelijk zijn de steunsels te lang en knijpen deze bij het neerkomen van de hoef, het inwendige weefsel samen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:54

een DA is hier wel op z'n plaats

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:56

Hoefzweer denk ik.

jan__timmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:57

denk dat een hoefsmid er ff naar moet kijken

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:31

ik zou er eerst een hoefsmid naar laten kijken. aangezien het waarschijnlijk echt uit zijn hoef komt. da's hebben meestal toch wat minder verstand van hoeven enzo en als er wat mis is met de hoeven dan verwijzen ze je toch door naar een hoefsmid.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:29

Ik denk ook aan een hoefzweer, en ik zou inderdaad gewoon de smid laten komen. Ten eerste is dat bezoekje waarschijnlijk een stuk goedkoper Knipoog en als hij het niet kan vinden kan je altijd nog naar de dierenarts. Maar laat er zowiezo iemand naar kijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:19

Ik denk ook een hoefzweer bel even de smid die kapt het vaak zo eruit, als dat niet lukt kun je de da ook bellen.
Als de zweer open is gekapt is dit meteen een opluchting voor je paard want er zit heel veel druk op zo'n ontsteking in de hoef.
Je zou tot die tijd de hoef wat nat kunnen houden.
Je kunt ook wachten tot de zweer vanzelf uitbreekt maar dat kan heel lang duren als dat al gebeurd en het doet vreselijk veel pijn.
En nu maar hopen op meer geluk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:25

Als de hoef warm is (warmer voelt dan normaal) dan is het zeer waarschijnlijk dat het een hoefzweer is. Maar zoals al eerder is gezegt, eerst maar eens de hoefsmid bellen Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 09:26

hallo mensen,

ik was naar de veearts geweest, en heb hem daar gelongeerd...........en ja hoorrrr......meneer was goed en liep totaal niet kreupel of onregelmatig, terwijl ie dat bij ons wel was, het is waarschijnlijk de bodem, want de bodem werd bij ons gevlakt en hij liep gewoon goed......

De bodem is dan toch te zwaar voor hem, ik denk met de reden dat zijn kootvering links niet zo goed is als rechts (vanwege vroegere peesblesure).........

...........ik blijf het toch raar vinden.......