Wisselende tandjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Wisselende tandjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 13:17

Hoi,

Mijn shetlander van 2,5 jaar is nu heel wat tandjes aan het wisselen en ik merk dat het soms een beetje bloedt als je bijvoorbeeld een stukje wortel geeft. Nu is mijn vraag, moet je ergens rekening mee houden als je pony tandjes aan het wisselen is? Kan ik hem gewoon op zijn tijd een worteltje geven, of beter niet?

Ik heb pas een hoofdstelletje voor hem gekocht, maar ik zit te twijfelen over welk bitje erin moet. Kan ik dat gewoon even passen bij hem (ook weer met die losse tanden)? Niet dat hij nu al met een bit hoeft te lopen maar dan kan ik wel alvast een bitje kopen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen

Groetjes Michelle

Nano05

Re: Wisselende tandjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:02

Ik zou lekker wachten met het bit.. is niet prettig voor hem als hij zo aan het wisselen is!!!

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:15

maykie schreef:
Ik zou lekker wachten met het bit.. is niet prettig voor hem als hij zo aan het wisselen is!!!

Oké, dan doe ik dat. Bedankt Lachen Weet iemand verder alleen nog of ik ergens rekening mee moet houden qua voeding?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:29

Ik heb een shet van dezelfde leefdtijd die stevig aan het wisselen is, ik geef hem wel wat wortel enzo en ze pakken het toch zoals het voor hun het beste gaat.
Het bit kun je best even passen, maar als het kan wachten gaat dat ook.
Het bit ligt namelijk niet op zijn tanden, maar is in het begin misschien toch een gestunt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:36

Vooral de eerste keren dat je een bit indoet wil die nog weleens tegen de voortanden aanstoten. Ik zou dus gewoon ff wachten tot de eerste 2 tanden boven en onder gewisseld zijn en dan heb je ong. een haalf jaar voordat de volgende tanden gaan wisselen. In die periode zou ik dan passen. Je hebt namelijk kans dat je hem/haar onbewust pijn doet en dat je dan problemen krijgt met het indoen (volgende keer) van het bit....

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 17:57

Bedankt voor de informatie. Dan wacht ik tot zijn 2 boven en onder tanden gewisseld zijn. Lachen