jaarling valt soms

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lando2

jaarling valt soms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 13:29

Hallo,

Het is misschien een beetje een rare vraag, maar mijn jaarling slaagt er soms in van als hij aan het rennen is in de wei uit te glijden en volledig onderuit te gaan. Net toen ik hem in de wei deed wilde hij een spurtje trekken maar stond de omheinig in de weg, resultaat: Draad stuk, paard gevallen. Hij staan onmiddelijk op en rent vrolijk verder, maar is dit wel normaal?
Hij wordt in augustus 2 hij is erg groot en slungelachtig, maat toch maak ik me zorgen. Ik zie nooit een van mijn andere paarden uiglijden.
groetjes

TNT

Re: jaarling valt soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:26

hier glijden ze ook weleens als ze niet opletten, is de wei soms wat glad dan gaan ze nog weleens onderuit je schrijft groot en slungelig is hij hard gegroeit dan wil dat nog weleens voorkomen groeien ze meestal wel uit. hoe loopt hij trouwens rechtuit op het harde? als hij daar gigantisch op zou zwabberen zou ik eens bellen met de da en vragen wat hij ervan vindt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:29

Ook op mijn werk trekken de veulens wel eens een sprint en proberen ze plat door de bocht te gaan.. en dat eindigd dan in een glijpartij..

Niks om je druk over te maken, ze moeten nog handiger worden en leren wanneer ze grip hebben.. en natuurlijk wat wel en niet kan Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:36

bij mij ook altijd dezelfde met het roekeloze gedrag.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:39

ik heb gehoord dat het ook aan de manier van bekappen ligt. als ze met de straal de grond raken hebben ze meer contact en daardoor gevoel, en daardoor controle dacht ik. maar ik weet niet meer zeker of het nu de straal was of iets anders, dus pin me er niet op vast...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:56

Die straal kun je altijd even controleren, door een langere straal hebben ze inderdaad meer gevoel in de hoeven en meer grip op de grond. Maar het is vrij normaal dat veulens en jonge paarden onderuit gaan, ook paarden die net ingereden worden hebben meestal nog niet zo'n goed evenwicht, maar de enige manier om dat te leren is door vallen en opstaan Haha!

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:43

op de harde loopt hij netjes rechtuit, en merk je er niks aan, hij is alleen zo onhandig in de wei. Heb vanmiddag de da gebeld en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Hij zei dat ze nu op hun slapst zijn omdat ze veel groeien, en dat ze idd moeten leren met vallen en opstaan.
Ik heb mijn andere paanden nooit zien vallen, Maar dat zijn dan ook merries, zal wel net zoals bij mensen zijn, vrouwen zijn gewoon veel handiger Clown