Het is een wever maar sinds ze hier op stal staat is dit werkelijk een stuk minder geworden, ik schat dat ze zo'n 100-150 kilo te licht is, zat erg dof in het haar (was geschoren)en heeft beduidend spieratrofie, ze is na een week al weer wat aangekomen en begint ook weer te glanzen, dierenarts heeft haar gebit behandeld dus ze is er klaar voor om flink aan te komen.
Merrie heeft een top papier en ik kan geen erfelijke achtergrond van haar achterhalen.
Nu komt het volgende als ik haar wat beter observeer lijkt ze overdag veel te slapen
( beetje vreemd want het is een bloedpaard) maar gezien het feit dat ze zo verwaarloosd is ook alweer niet zo heel erg vreemd. ze staat de hele dag buiten (nu in de bak) als ze alleen in het land is is ze erg fanatiek aan het rondlopen wachten tot haar vrienden komen. Ze eet wel goed alleen is het af en toe met tussenpozen. Nou viel mij van de week op dat ze af en toe schokt met het hoofd en draait dan haar hoofd een klein beetje weg, ik heb alles uitgeplozen hier over headschacking etc etc. Ze doet het niet in overdreven mate en slaat ook niet met het hoofd heeft iemand dit verschijnsel ooit es gezien de medische gegevens die bekend zijn van de andere beelden zijn in uitgesproken mate aanwezig en dat kan ik van haar niet zeggen. Eerst zag ik het buiten maar haar oren zijn ook uitgeschoren dus dacht ik dat het door de wind kwam maar ik heb haar het nu ook al meerdere malen binnen zien doen en we hebben gesloten stallen dus hier waait het niet, als reactie op koud water doet ze het ook, tijdens het eten van biks en als ze staat te dagdromen.Even voor de duidelijkheid ze doet het niet alle dagen en heel af en toe dus het is niet aanhoudend.
Met longeren heeft ze er geen last van sjouwt als een tijger, ze is L2 dressuur maar heb nog niet op haar gereden vind dit namelijk niet Humaan in de conditie waar ze nu in verkeerd.
Ben erg benieuwd naar reactie ik laat de dierenarts zowiezo even komen te bloedprikken nog van de week maar misschien kan iemand zijn ervaring alvast met me delen.