Hanentred

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chellaa

Hanentred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:41

Hallo,

Ik heb sinds oktober een eigen paard en hij heeft een hanentred, ik moet zeggen dat het al een stuk minder is geworden in de tijd dat ik hem heb.
Voor zo ver ik weet, doet het bij hem geen pijn, maar toen ik net in de encyclopedie ging kijken stond er dit:
Vaak zijn pijnlijke pezen of gewrichten de oorzaak van een hanentred.
Maar als ik zoek op google staat er dat het vaak juist geen pijn doet.
Ik heb ook gehoord over het paard behandelen met een osteopaat, weet iemand hier iets over?
Ik hoop dat iemand is die me hier mee kan helpen en ook advies heeft wat ik wel en niet met hem kan doen. Ik doe springen en dressuur met hem en ik merk met beide niks behalve in de stap.
Ik hoop dat iemand er hier meer van weet of zijn/haar ervaringen wilt delen.

Marcella

chellaa

Re: Hanentred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 12:23

niemand ?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:26

ik heb zelf ook een paard gehad die hanetred had,
mij hebben ze gezegd dat at geen pijn doet,
er is iets verkeerds gegaan met casteren bij dat paard,
daardoor zijn er zenuwen die gevoelig zijn,
waardoor hij met dat dat been trok,

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:40

ik ken verschillende paarden uit mijn verleden die een ernstige tot lichte hanentred hadden.
geen enke geval had pijn en ze werden alle gewoon in de sport gereden voor zover het mogelijk was omdat in smmige gevallen een hanetred wat ongemakken met bepaalde diciplines mee kan brengen.
maar ik zou me er dus niet teveel druk over maken of hij wel of niet pijn heeft, het komt bijna niet voor en als je het zekere voor het onzekere wilt weten bel je toch gewoon d da voor een onderzoekje!