flyer schreef:Als ik jouw was zou ik er eens een flinke dosis wormenkuur met pyrantel instoppen,Strongid P bijvoorbeeld.Tot nu toe heeft ze alleen Ivermectine en dat andere binnen gehad (voor lintworm,ben even de naam kwijt) Dit is namelijk een typisch "gevalletje spoelworm" en spoelworm krijg je niet weg met Ivermectine.Spoelwormen eten gewoon alle voedingsstoffen op die jouw opgroeiende paardje zo heel hard nodig heeft en je kunt het vergelijken met die Afrikaanse kindjes met die dikke buikjes,
hongeroedeem dus...En daardoor staat ze dus ook niet goed op haar benen,ze is heel erg slap omdat ze die broodnodige
voedingsstoffen dus niet binnen krijgt.Goed ontwormen dus en geef haar bij voorkeur opfokbrok erbij dan moet het goed komen..
Omdat ze verder nog fit is heb ik dit dus gister gedaan (zelfs een dubbele dosis gegeven zoals op de verpakking stond). Vanmorgen idd wormen in de mest (damn dan denk je goed te ontwormen, equimax zegt ook alle soorten te pakken) en ze lijkt nu al lekkerder in haar vel te zitten. Het knakken lijkt nu minder, en ik voer haar nu veulenbrok met daarbij nog extra mineralen en kijk het nu nog een weekje aan.. Ik heb trouwens het idee dat ze bijna nooit ligt, ze staat eigenlijk altijd in de schuilstal en bijna nooit buiten.. muts..
Iedereen bedankt voor het meedenken!