hoe ernstig zijn slokdarmverstikkingen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thura

hoe ernstig zijn slokdarmverstikkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:44

hoi allemaal,

ik sta op het punt een paard te kopen met slokdarmverstikkingen. degene die haar paard verkoopt beweert natuurlijk dat dit niet erg is, maar is dat ook de waarheid?
zijn slokdarmverstikkingen een gevaar voor het paard, of lossen ze (zoals diegene zei) vanzelf op?

bedankt, Thura

meliza

Re: hoe ernstig zijn slokdarmverstikkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:29

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:12

Een paard bij ons op stal heeft het helaas ook regelmatig en het is wel degelijk gevaarlijk!!!! De DA moet er altijd direct bijkomen en het paard krijgt direct speirverslappers e.d. toegediend.
Ik zou dit paard niet kopen, het is een vreselijk naar gezicht en daar wordt je dan regelmatig mee geconfronteerd! Het ziet er uit als stikken, er komt van alles uit de neus naar buiten en je paard voelt zich gewoon erg beroerd ... Dit betreffende paard op stal eet alleen met water geweekte biks en geweekt kuil, anders gaat het mis.

Ik zou hier niet aan beginnen ...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:21

ik zou sowiso geen paard kopen met gebrekken. en vooral niet met slokdarmverstopping. de luchtpijp en slokdarm,longen zijn vaak beschadig hier door. op de kliniek hebben een veulen staan met slokdarm verstoppig. is geen pretje voor een paard. kosten kunnen al snel oplopen als je iedere keer een DA moet laten komen

kijk gewoon verder er lopen nog genoeg leuke paardjes rond