Helemaal in de stress !!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Helemaal in de stress !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 08:37

Ik heb al eens een topic geopend over de pony van mijn dochter , ze had/heeft allemaal vage klachten en gisteren heb ik er wederom een arts naar laten kijken. diagnoses zijn van koppige pony, last van haar hoofd nu naar pijn aan beide voorbenen gegaan.

Deze laatste arts heeft een kreupelheidsonderzoek gedaan, na de buigproef liep ze stokkreupel aan beide voorbenen.
Ik ben hier behoorlijk van geschrokken, en weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Helaas had de arts geen spullen bij zich om een foto of echo te maken. Hij was wel duidelijk dat deze pony waarschijnlijk niet meer in de sport uitgebracht kan worden.

Veel tranen bij mijn dochter die had gehoopt volgende maand verder te gaan in het L1.

Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen, zowieso een afspraak maken voor verder onderzoek maar wat als blijkt dat het paardje zoveel pijn heeft dat rijden een lijdensweg is.....

Thanks voor het lezen

benangelique

Re: Helemaal in de stress !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:43

niet direct in de stress, hoe moeilijk dat ook is.
ik heb een paard met op 6 wervels kissing spines, een stijl voetje linksvoor en daardoor moeite met bewegen in de linkervoorknie en linkerschouder.
iedere 12 maanden wordt hij op deze plaatsen ingespoten, dan een maandje stappen aan de hand en wat voorzichtig longeerwerk en dan weer vol de training in.
hij blijft een zorgenkindje en we moeten hem constant goed monitoren; gaan we te hard doen we een stapje terug, wordt hij stijf, weer een paar dagen longeren etc.
toch is er heel goed mee te leven en wordt hij zelfs weer in de sport uitgebracht!

goed in ieder geval om alles op te foto te zetten. naar welke kliniek ga je?

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:47

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je hierdoor behoorlijk in de stress zit. Je wilt niet dat je dochter verdriet heeft en je wilt ook niet dat het dier een lijdensweg moet ondergaan. Eigenlijk vindt ik het wel vreemd dat een arts op basis van een klinisch onderzoek kan bepalen dat een dier niet meer in de sport uitgebracht kan worden. Ik zou zeker eerst bij een goede kliniekeen volledig kreupelheidsonderzoek laten doen, foto's laten maken etc. Misschien je dochter toch voorzichtig voorbereiden op eventueel slecht nieuws, anders is het ineens zo'n klap mocht de uitslag werkelijk zo negatief zijn. Aan de andere kant, ik heb geen kinderen dus weet ook niet wat psychologisch verantwoord is in dit geval.
Over het kreupel lopen na de buigproef, ik heb daar geen ervaring mee (nooit gehoord of meegemaakt), misschien zijn er anderen hier die dit hebben meegemaakt en dat het allemaal erg bleek mee te vallen ? Graag jullie reactie om deze dames weer een beetje uit de stress te helpen.

Veel succes met jullie pony.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 09:07

Thanks voor je reactie , ik heb inmiddels wel mijn dochter gesproken, ze is 15 jaar dus niet echt een ukkie maar toch wel een jong meissie met ambities. Ze had zich er zo op verheugd om weer te gaan starten.

Ik ben zeker van plan een goed onderzoek te laten doen, ik heb een afspraak op 20 februari , duim maar met me mee

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:29

Ook ik ben een pony moeder en heb dus met dochter en pony's te maken. Zoiets meemaken is vreselijk het beheerst je hele denken, je wilt het liefste alle verdriet bij je kind vandaan houden. Mijn dochter heeft haar allerliefste B pony moeten verkopen (uhh... WIJ hebben haar verkocht, 3 = teveel) en ze heeft een grote D pony met steeds terug kerende peesproblemen, afschuwelijk! En steeds is daar de vraag; wat doen we met de pony. Terwijl we dat eigenlijk wel weten......... Verdrietig

Maar bij jullie pony hoeft het niet zo te zijn dat er niets meer aan te doen is, heel veel beenproblemen zijn te verhelpen met veel geduld en liefde (ja, en helaas ook vaak geld!)

Ik hoop echt dat het meevalt en weer goedkomt!!Succes!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 18:27

Het is zo , het beheerst je hele denken en doen, heb gewoon de hele dag met een knoop gelopen in mijn maag en zie het verdriet in mijn meissies ogen die zo had gehoopt vanaf volgende maand weer aan het wedstrijdseizoen te mogen beginnen.

Het ergste is het niet zeker weten, woensdag komt de arts om een scan te maken en eventueel wat foto's.
In je hart weet je wel , dit kan nooit goed wezen, je leeft tussen hoop en vrees

Thanks voor de lieve reacties

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:45

Het is nooit leuk om te horen dat je pony iets mankeerd. Is het dan noodzaak om koste wat het kost hem in de sport te houden tot hij echt niet meer kan? Of is het een optie om hem van de pijn te verlossen en hem bij een recreatie ruiter nog lekker oud te laten worden. Mensen hebben de nijging om heel egoistisch te zijn en niet naar het paard te kijken. Ik hoop dat jullie de juiste keuze maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:46

succes vandaag!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:53

ook namens mij succes. hoop dat het in ieder geval wat duidelijkheid geeft...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:31

Wat heeft de arts gezegd? Ach gut