Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Amadeo schreef:geen idee, maar waarom zou je voeding gebasseerd op lijnzaad aan willen bieden?
Het is iets om naast een volledige voeding te geven als extra energievoorziening op oliebasis en voor een goede darmwerking.

Lombardia schreef:Amadeo schreef:geen idee, maar waarom zou je voeding gebasseerd op lijnzaad aan willen bieden?
Misschien omdat haar paard veel zand eet en dat ze het daarom tijdelijk wil gebruiken?
En misschien een stomme vraag maar ik dacht dat je lijnzaad altijd moest koken omdat een paard van onbehandele lijnzaad niet teveel mag binnenkrijgen?
ikenindi schreef:ik wilde het niet geven omdat ze zand eet hoor, maar ik had de klok horen luiden en wist niet waar de klepel hing, vandaar dat ik het dus ook niet terug kon vinden
mijn paardje heeft nu een duidelijk energie tekort en ik ben dus aan het orrienteren voor ander voer. en ik had hier iets over gelezen en kon het niet meer terugvinden. en dat maakt een mens nieuwsgierig he
dat olie wat 1 van jullie zegt om meer energie van te krijgen... hoeveel zou je daar van moeten geven wil het echt meer energie geven? ze krijgt nu namelijk ook al een scheut(je) door het voer...
weet iemand anders nog iets dat extra energie geeft?

Citaat:Maak niet de fout om, nadat je de conclusie hebt gedaan dat vet de beste brandstof is voor je paard, hem vetten of olieën rechtstreeks via zijn voedsel te verstrekken. Het paard is niet gemaakt om dit op deze manier binnen te krijgen; hij mist bijvoorbeeld een galblaas waardoor het vet niet goed kan mengen met de spijsverteringssappen. Het paard hoort vetten op te nemen als vluchtige vetzuren, en die worden gemaakt door de micro-organismen die in de blinde en dunne darm leven en cellulose als brandstof nodig hebben... Geef je paard dus ruwvoer!

Citaat:De Sportpaardenbrok
Is goed voor pony’s en paarden die regelmatig gebruikt worden onder het zadel en moeten presteren in de sport.Deze brok bevat veel beschikbare energie, essentiële vetzuren. Omega 3 en Omega 6 en hadden wij altijd al in onze brok toegevoegd, dus dit is voor ons niet iets nieuws. De Sportpaardenbrok is een eiwitarme brok. Alle belangrijke vitamines en mineralen zijn ruim aanwezig wat ook zorgt voor een goede conditie van uw paard. Deze brok bevat extra lijnzaad, hierdoor krijgt uw paard een prachtige glanzende vacht en een goede conditie.