Sinds een paar dagen heeft mijn paard rare poep. Het lijkt net een koeienvlaai alleen dan niet zo dun. Ik heb niks aan zijn voer veranderd, daarvan in alles hetzelfde, wel is die afgelopen Maandag ingeent, maar ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen.
Hij staat ook gewoon zoals altijd de hele dag op wei, en 's nachts op stal. Dus ik zou echt niet weten waarvan die rare poep komt.
Bij wie komt dit bekend voor, of wie weet hoe dit zou kunnen komen?
Hij krijgt trouwens gewoon paardenbrokken en wortels, wel heb ik sinds 1/2 weken het brood afgeschaft.. maar daar zou het dus niet aan kunnen liggen lijkt mij, anders had die al eerder zo'n rare ontlasting moeten hebben. Wie kan mij helpen?
De kleur ervan is trouwens ook iets donkerder als normaal, en hij had vanochtend niet al zijn hooi op terwijl die normaal gesproken wel alles opeet. Ik laat er geen dierenarts naar kijken, iig nu nog niet. Want ik maak me er ook weer niet zo'n zorgen over.. kijk het nog eventjes aan.
De dierenarts had er ook bijgezegt dat hij zich even niet lekker kon voelen door de inenting (het was zijn eerste inenting). Dus ik vermoed dat het daaraan ligt.