kan mijn paard weer last hebben van haar kiezen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

kan mijn paard weer last hebben van haar kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:39

Zo´n 3 kwart jaar geleden was mijn paard niet meer te handhaven, ze wou alleen rennen met haar hoofd in de lucht of ze gooide haar hoofd tussen haar benen en begon te bokken.
De tandarts is toen geweest en zei dat er 1 en half jaar niks aan gedaan was.

Nu begint mijn paard weer een beetje dezelfde symptomen te krijgen.
Vooral heel hard racen in galop en als ik haar de volte op wil sturen en ik doe ookal maar iets met de teugel dan begint ze weer als een gek te bokken.

Zou het kunnen dat de tandarts weer langs moet komen? ik weet niet precies om de hoeveel tijd dat normaal nodig is..

Mano88

Re: kan mijn paard weer last hebben van haar kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:41

De meeste tandartsen zullen aanraden je paard eens per jaar aan zijn tanden te laten behandelen. Maar bij het ene paard gaat het harder dan bij het andere. dus sommige paarden hebben na een half jaar al weer flink last van scherpe randjes.. dus het is best goed mogelijk Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:42

Tandarts is afhankelijk per paard, maar de meesten gaan 1 keer per half jaar. Kan geen kwaad denk ik om je paard even te laten controleren, succes ermee Ja

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 12:45

ik was zoiezo al van plan om de tandarts weer te bellen hij is ook veearts dus mocht het niks met de tanden zijn kan hij ook andere dingen nakijken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:58

zou kunnen...bij de 1 moet hij 2 x per jaar komen terwijl bij de ander 1 x per jaar genoeg is..
Ik zou hem voor de zekerheid altijd even laten komen..

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:51

bij een jong paard, en dan bedoel ik tot z'n 7de jaar ongeveer moet je elk half jaar even na laten kijken, na hun 7de jaar gewoon elk jaar even na laten kijken. dit is wat ik tenminste heb gehoort vaneen veearts. Bloos