Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

piewie schreef:ik wil de tandarts erbij laten komen, voor ik hem op proef neem,ik wil eerst zekerheid. het zijnoverigens kleine spleetjes, maar hij heeft er wel last van, dit uitzich in happerigheid op stal

piewie schreef:ja ik heb net gebeld en ik mag een tandarts laten komen en zowieso wordt ie gekeurd door de DA. Aan de ene kant maak ik me er druk over en aan de andere kant klinkt het heel goed.

CarpeDiem schreef:Op zich is dit probleem wél te verhelpen.. Alleen zal ie darvoor geopereerd moeten worden. Dan tik je een kies eruit en maak je de spleet dus groot genoeg zodat het voedsel er ook weer uitvalt. Anders is de kans op ontstekingen in de mond, en alle nare gevolgen daarvan, erg groot.
Ik zou hem even laten keuren en je dierenarts laten kijken. Die kan precies zeggen hoe het ervoor staat.
Maar aan de andere kant denk ik dan: Er zijn nog zoveel anderen, die wél helemaal goed zijn..

Lombardia schreef:Ik vraag me af of de mensen van wie jij het pony komt wel wil dat jij je zelf een tandarts laat kijken naar de tanden van een pony die officieel nog niet van jou is..Ik zou dat wel overleggen met de eigenaar en anders zal ik hem op proef nemen en dan de tandarts erbij laten komen. En als je echt te erg twijfelt en hem niet op proef wil nemen voordat een tandarts ernaar heeft gekeken en dit niet mogelijk is dan zou ik het niet doen....
truselientje schreef:CarpeDiem schreef:Op zich is dit probleem wél te verhelpen.. Alleen zal ie darvoor geopereerd moeten worden. Dan tik je een kies eruit en maak je de spleet dus groot genoeg zodat het voedsel er ook weer uitvalt. Anders is de kans op ontstekingen in de mond, en alle nare gevolgen daarvan, erg groot.
Ik zou hem even laten keuren en je dierenarts laten kijken. Die kan precies zeggen hoe het ervoor staat.
Maar aan de andere kant denk ik dan: Er zijn nog zoveel anderen, die wél helemaal goed zijn..
Volgens mij kan de tandarts ook gewoon het spleetje groter slijpen, zeg maar en dan hoeft niet de hele kies eruit. Maar dan moet er wel regelmatig een tandarts bij om het gebit in goede staat te houden.
CarpeDiem schreef:Een paard kan best wat kiezen missen. En dit is dan de 'makkelijkste' oplossing. Voor het slijpen moet ie dan ook onder narcose ( zie dat tenminste niet zonder narcose gebeuren), en dat zou dan om de zoveel tijd moeten, omdat die kies gewoon weer aangroeit.. Als je m verwijderd doet ie da niet meer