Ik weet niet of deze topic onder BEH past. Maar ik vond hem hier wel toepasselijk omdat het wel om het welzijn van het paard gaat en om de beweging dus vandaar dat ik het hier onder zet.
Mijn verzorgpaard word bijna 2 en ik longeer haar af toe een paar minuutjes gewoon aan het halster. (af en toe is 1 x in de 4 maanden ofzo). Nu ze bijna twee is wil ik haar misschien wat vaker gaan longeren ongeveer 1 x in de maand en dan ook nog gewoon aan het halster.
Toen we haar kregen was ze ong 6 maanden oud en was ze in het begin best moeilijk we konden niet fatsoenlijk naast haar lopen, want dan had een je paar benen in je nek liggen hihi
(dat kwam ook omdat het allemaal vreemd was en ze in 1 x bij haar moeder weg was) We deden haar ook altijd met z'n tweeen naar buiten en dan gingen we haar in de bak even longeren zodat ze haar energie kwijt kon, want we durfden haar nog niet alleen buiten te laten. Zo heeft ze het longeren eigenlijk en beetje geleerd en ik heb ik dat eigenlijk een beetje bij gehouden zodat ze het niet verleert, want als ze dan zoals nu al een stuk groter is, en we het dan nog moeten leren word veel moeilijker. Dus vandaar dat ik er een beetje mee door ben gegaan, maar zoals ik al zei deed ik dat maar om de zoveel maand om haar niet te overbelasten. in de winter heb ik haar helemaal niet gelongeerd. Ik heb het nu net weer 1 keer gedaan en het ging super goed na een paar flinke bok partijen hihi
ik moest mijn hakken in het zand zetten.
maar ik mocht zker niet klagen. Nou wil ik eigenlijk wel weten wat jullie hier van vinden. Naar mijn idee kan het geen kwaat, want ik vraag nog niks van haar behalve dan een paar rondjes aan een touwtje om mij heen te lopen. Nou barst los
Maar hou het wel vriendelijk aub
ik vraag gewoon naar jullie mening 
Groetjes,
Suzan